Alice Boothby
Alice Boothby Lifestyle 11 nov 2015 / 08:10 uur

6 x Hydrateren met eten

Vind je het lastig om dagelijks zeker acht glazen water per dag achterover te drukken? Door de volgende groente en fruitsoorten regelmatig te eten kan je ook gehydrateerd blijven. Scheelt je toch alweer gauw een glas.

Ongeveer twintig procent van de vochtopname komt uit voeding. Deze zes groente- en fruitsoorten hebben de grootste waterconcentratie:

1. Komkommer

Een komkommer bestaat voor 97 procent uit water. Dat is niet alleen belangrijk voor de rehydratie van het lichaam, het helpt ook om gifstoffen af te voeren.

2. Radijs

Je zou het misschien niet verwachten, maar een radijsje bestaat voor 95 procent uit water. Ook is de radijs een echte vitaminebom met veel B1, B2, B6 en C en bevat het nauwelijks calorieën: slechts 20 kcal per 100 gram.

3. Tomaten

Tomaten bestaan (mits je ze rauw eet) met 95 procent voor het overgrote deel uit water. Ook bevatten tomaten veel oxalische zuren die de stofwisseling versterken.

4. Groene paprika

Wist je dat de groene paprika van alle kleuren paprika’s (oranje, geel, rood) het meeste water bevat? Een slordige 94 procent, om precies te zijn.

https://www.instagram.com/p/96EeGZGQU5/

5. Watermeloen

Niet geheel verrassend, maar de watermeloen bestaat voor een whopping 95 procent uit water. Deze fijne dorstlesser is ook rijk aan ijzer, kalium en vitamine C.

https://www.instagram.com/p/95wwtdF5gB/

6. Grapefruit

De grapefruit is een allrounder: naast het feit dat de grapefruit voor 90,5 procent uit water bestaat, bevat-ie ook nog eens de meeste vitamines van alle citrusvruchten.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
6 x Hydrateren met eten
Sluiten