Sigrid Stamkot
Sigrid Stamkot Lifestyle 9 okt 2015

Bataviastad gaat zich op meer luxe merken richten

Batavia Stad Fashion Outlet gaat zich richten op de meer luxere merken. Ook gaat het winkelconcept uitbreiden.

Lees ook: Dit vinden kinderen van de kleding van Fashion Week

Dat bleek donderdag tijdens een persbijeenkomst van de fashionoutlet. Binnen nu en een jaar moeten er 40 tot 50 winkels bijkomen op de 100 departementen die het centrum nu al kent. Daarbij wordt mede gekeken naar winkels in het meer luxe en ook beautysegment, zo bleek tijdens de bijeenkomst. Er is een zogeheten shortlist van 80 merken, maar over potentiële namen die de outlet toe gaat voegen werd nog geen concrete uitspraak gedaan. Gedacht wordt dat tijdens het begin van de uitbreiding, begin volgend jaar, meer duidelijkheid gegeven kan worden over de nieuwe merken die Batavia stad gaat voeren.

Lees ook: ‘Schoenen zijn lastige producten om te verkopen’

Batavia Stad Fashion Outlet is de eerste fashionoutlet van Nederland, en opende in juli 2001. In 2008 en 2009 kende het centrum al een uitbreiding en in 2016 komt er dus nog één. De outlet, waar merken een collectie van minimaal drie maanden oud aanbieden, trekt jaarlijks 2,5 miljoen bezoekers.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Wekelijks het beste van Metro in je mailbox

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang twee keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.

Reageer op artikel:
Bataviastad gaat zich op meer luxe merken richten
Sluiten