Sigrid Stamkot
Sigrid Stamkot Lifestyle 14 sep 2015 / 13:47 uur

Rafael Nadal kan wel wat modeadvies gebruiken

In New York werd vorige week de officiële aftrap gegeven voor de samenwerking tussen tennisser Rafael Nadal en kledingmerk Tommy Hilfiger. Metro was erbij.

Lees ook: Vijf vragen aan blogger Linda Tol

Een beetje moe is hij wel, zo geeft Rafael Nadal bescheiden lachend toe. Het was vorige week dinsdag dan ook geen doorsneedag, voor zover ’s werelds beste tennisser doorsneedagen kent. Voor zijn samenwerking met all American kledingmerk Tommy Hilfiger begon hij de middag met een potje striptennis in Bryant Park, New York. Strak in het (uiteraard Tommy Hilfiger)pak sloeg hij een balletje met onder anderen modellen Chanel Iman, Hannah Davis, Noah Mills, Arthur Kulkov en Akin Akman en met Glee-presentatrice Jane Lynch als sportcommentator.
Een fout betekende ditmaal geen punt voor de tegenpartij, maar een kledingstuk uittrekken. Dat was even vermakelijk voor het publiek als noodzakelijk voor de spelers, aangezien de thermometer 32 graden aanwees, en zij gekleed waren in pak, wollen vesten en dikke truien. En zo kwam het dat er modellen in ondergoed op het speciaal voor dit evenement in Bryant Park geprepareerde veld stonden. Nadal morste uiteraard nauwelijks punten, dus verder dan het uittrekken van zijn blouse en stropdas ging hij (helaas) niet.

Tijdgebrek

Met zijn ambassadeurschap voor Tommy Hilfiger – hij is het gezicht van de pakken- en ondergoedcollectie én het nieuwe parfum, TH Bold – betreedt hij na zijn samenwerking met Armani opnieuw de modewereld. Een wereld die mijlenver weg ligt van zijn werkvlak, het tennisveld. Al zijn er ook overeenkomsten, zo vertelt de sterspeler tijdens een exclusief interview in het Bryant Park Hotel. ,,Het zijn compleet andere werelden, maar beide zijn wel harde werelden. Je maakt in beide lange uren, het is in beide hard werken. Maar tegelijkertijd is het toch ook compleet anders. In de modewereld heb je alle tijd om te zeggen dat je iets op een bepaalde manier wilt, om dan later te zeggen dat je het toch anders wilt. In de tenniswereld heb je die tijd niet. Als je mist, mis je, als je wint, win je. Dat is het grote verschil. Tegelijkertijd is er in de modewereld net als op het veld een competitie gaande van merken die altijd beter willen zijn, die willen winnen van de andere. Die betere campagnes willen, betere producten willen voor de klanten. Dus de overeenkomst is de concurrentie.”

Lees ook: Serena Williams: ‘Er goed uitzien, betekent goed spelen’

Goede match

Nadal en Tommy Hilfiger zijn al bijna tien jaar met elkaar bevriend. Meer dan bij elkaar op de koffie gaan was dan ook een goede match. ,,Ik voel me verbonden met hem en met het merk. Met Tommy werken is een fantastische ervaring, hij lacht altijd en is altijd positief. Het is een speciaal iemand, met een goed oog voor design. Hij weet wat er het best uitziet en kan goed advies geven.”
Dat laatste heeft Nadal wel eens nodig, zo geeft hij eerlijk toe. ,,Nu ik wat ouder word, raak ik meer geïnteresseerd in mode, in aankleden, in er beter uitzien tijdens evenementen. Zeker als je voor een groot publiek moet verschijnen. Wetende dat ik Tommy Hilfiger achter me heb staan, is een steun. Dat vind ik relaxed, omdat ik weet dat ik er goed uitzie voor al die dingen waar ik naar toe moet. Als je jong bent, maakt het niet zo uit hoe je eruit ziet, alles is best. Maar als je ouder wordt, wil je je goed voelen over jezelf, de dingen goed doen. Je legt jezelf meer druk op.”

Lees ook: Robbie Williams ontwerpt voor Primark

De telefoon van Nadal, of in ieder geval van zijn management, rinkelt voortdurend door merken die hem benaderen voor grote samenwerkingen. Veel krijgen er nee te horen. Met een simpele verklaring: tijd. Of eigenlijk het gebrek eraan. ,,De modewereld vraagt veel tijd van je, met video’s, fotoshoots en campagnes. Ik ben een sportman. Ik heb mijn leven, mijn werk, mijn tenniscarrière, dus ik heb die tijd niet altijd en dan is het lastig om ja te zeggen. Als je die tijd dan erin steekt, wil je het wel met merken waar je je goed bij voelt en dat je er lol in hebt, dat is het belangrijkste.”
In de campagne zien we hem strak in het pak, maar ook tot op zijn onderbroek uitgekleed. Advertenties die wereldwijd levensgroot komen te hangen. En dat is best even wennen, jezelf halfnaakt op metersgroot doek tegen te komen, zo geeft hij toe. ,,Dat is wel een beetje vreemd ja, want ik ben best verlegen. Maar dat hoort erbij. Het is een aparte ervaring, maar wel een leuke.” Of hij zich nu ook een echt model voelt? Hij lacht wederom bescheiden. ,,Ik ben geen echt model, nee, ik ben een tennisser. Maar wel een modieuze tennisser, zo af en toe.”

https://www.youtube.com/watch?v=oZiNoLk2sgA

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Rafael Nadal kan wel wat modeadvies gebruiken
Sluiten