Floor Gijsbertse
Floor Gijsbertse Lifestyle 15 sep 2015 / 13:11 uur

5 x Voedsel voor een perzikhuidje

Een puistje door chocolade? Dat is een fabeltje, want onder andere pure chocolade eten helpt je juist aan een mooie en zuivere huid. Zo zijn er nog meer lucky foods die ons een perzikhuidje bezorgen. Welke dat zijn, dat lees je hieronder.

1. Donkere chocolade

Cacao hydrateert je huid en maakt de huid steviger en soepel. Zo bevat cacao een hoog level flavonoïden, een soort antioxidant dat een heldere huid stimuleert. Niet alle soorten chocolade bieden de bovenstaande voordelen, zo schrijft BuzzFeed. Chocolade die meer dan 60 procent cacao bevat, biedt de bovenstaande effecten.

2. Avocado

Avocado is niet alleen heerlijk door de salade of op brood, maar dit groene goedje biedt ook bescherming tegen UV-schade en een droge, beschadigde huid dankzij de vitamine A, D en E die in de vrucht zitten.

3. Groene thee

Groene thee is rijk aan antioxidanten en stoffen die huidveroudering tegengaan. Groene thee is verder een heerlijk, warm tussendoortje om (zonder suiker!) te drinken.

4. Broccoli

Deze groene bossige groente bevat de stof glucoraphanin. Dit stofje wordt door het eten omgezet tot de stof sulforafaan, wat het herstel van huidbeschadiging bevordert.

5. Amandelen

Amandelen zijn nootjes die in veel producten verwerkt zitten en gelukkig maar, want amandelen zijn heelmeesters. Ze zijn rijk aan vitamine E en verbeteren daardoor de conditie van je huid. Zo voorkomen amandelen celbeschadiging van de huid en weren ze eventuele ziekteverwekkers.

Lees ook: Rimpels? Stop met door een rietje drinken

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
5 x Voedsel voor een perzikhuidje
Sluiten