Daniëlle Rijsdijk
Daniëlle Rijsdijk Lifestyle 10 aug 2015 / 11:30 uur

Koopjesgekke Nederlander jaagt vooral op schoenen

Mannen wisten het natuurlijk al lang, maar nu is ook uit onderzoek gebleken dat Nederlanders – en dan vooral vrouwen – tijdens de eerste dag van de uitverkoop het meeste geld besteden aan schoenen. Vergeleken met andere landen in Europa geeft alleen de Franse consument meer geld uit aan schoeisel.

Lees ook: Alles wat je moet weten over de uitverkoop

Schoenenwebshop Sarenza deed afgelopen maanden onderzoek naar het gedrag van Europeanen tijdens de uitverkoop. Internationaal worden sneakers het meest besteld tijdens de uitverkoop, gevolgd door sandalen en hoge hakken. De bestverkochte sneakermerken zijn Converse, Nike en Adidas.

Lees ook: Vijf beautytips die je vast nog niet kende

Opvallend is dat de meeste Nederlandse aankopen rond 21.00 uur ’s avonds worden gedaan en met tablet of smartphone. Hetzelfde geldt voor de Duitse markt. In tegenstelling tot Nederlanders en Duitsers shoppen Franse, Belgische en Poolse consumenten het liefst in de ochtend tussen 08.00 en 10.00 uur. De Italianen zien online shoppen als ultieme middagbreak. Zij shoppen namelijk het liefst rond 15.00 uur.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Koopjesgekke Nederlander jaagt vooral op schoenen
Sluiten