Floor Gijsbertse
Floor Gijsbertse Lifestyle 10 jul 2015 / 15:57 uur

Chanel boos op chocoladewinkel

Het Franse prestigieuze modemerk Chanel is boos. Het geluksgetal van de oprichtster (Gabrielle) Coco Chanel, namelijk nummer vijf, is het gezicht van het merk. Chanel heeft een Australisch chocolademerk, Chocolate @ No.5, op de vingers getikt omdat het logo volgens het modemerk te veel leek op dat van Chanel.

Mais non!

Iedereen die Chanel kent, weet hoe het logo eruitziet en weet dat Chanel en No.5 onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden. Dat een chocolademerk er met ‘Chanels’ vijf vandoor ging, liet het modehuis dan ook niet koud. Zo ondernam het Franse merk actie en schreef het een brief aan de eigenaresse van de chocoketen.

Gedwongen

De eigenaresse van Choclate @ No.5 werd gedwongen om haar logo te laten vallen. Want dat is waar Chanel over struikelde. Het modemerk liet weten totaal geen problemen te hebben met het merk, maar dat het logo zo verdacht veel leek op dat van Chanel, dat kon echt niet.

Peck en Chanel kwamen tot een compromis en maakten daar samen afspraken over. Maar Peck voelt zich er toch niet lekker bij. „Mijn winkel is gewoon gevestigd op het adres Main Street 5. Chanel heeft geen alleenrecht op dat nummer. Ik voel me door het modemerk gepest. Ik had helemaal niet de bedoeling om met mijn chocolade de link te leggen naar Chanel, dat is gewoon onzin”, aldus Peck.

Maar de onderneemster wilde geen problemen en paste het logo volgens de afspraken aan. (Links nieuw, rechts oud.)

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Chanel boos op chocoladewinkel
Sluiten