Sigrid Stamkot
Sigrid Stamkot Lifestyle 19 jun 2015 / 13:00 uur

De grootste irritaties bij online shoppers

Fervent online shopper? Dan herken je deze irritante dingen maar al te goed.

Da’s pech, spullen weg

Driftig klik je langs alle koopjes en het één na de ander vlieg je digitale winkelmand in. Je gaat alle categorieën door en neemt lekker de tijd. Eenmaal klaar om af te rekenen, blijkt de helft van je gewilde items inmiddels voor je neus weggesnoept door anderen die net wat sneller klaar waren. Bummer.

Online only

Goede broek, wel! Maar aangezien je al eens eerder de mist in bent gegaan met de maat, durf je hem niet online te bestellen. En dus maak je er een screenshot van, om vervolgens vol goede hoop naar de winkel af te reizen om hem even te passen. Eenmaal daar, blijkt het om een online only artikel te gaan. Terug naar de computer, dus.

Lees ook: Haarlak verergert hooikoorts

Net niet

Je hebt je op de bank genesteld voor een urenlange shopsessie. Kopje thee erbij, reep chocolade binnen handbereik, om zo optimaal van de geneugten van het digitale winkelen te genieten. De tijd klikt lekker door, en de wekker gaat morgen weer vroeg. ‘Weet je wat?’ zo besluit je. ’Ik ga slapen en kijk morgen verder.’ Om er vervolgens achter te komen dat ál-les wat je gisteravond in je mandje klikte, toch ineens niet zo leuk blijkt te zijn. En je dus nog steeds niets hebt.

Error

Je virtuele kledingkast begint al lekker vol te raken. En je ziet jezelf al in je nieuwe outfits over straat paraderen. Totdat je net even een paginaatje terug wilt om nog even de stof van die ene broek te checken. Weg pagina met vrolijk model in mooie top, hallo saaie bladzijde met tekens, letters of andere meldingen die je niet wilt zien. Want je winkelmandje is dus ook leeg, en je kunt mooi weer opnieuw beginnen.

Lees ook: Slechte mode-illustraties zijn internethit

Niet iDeaal

Alle voorgaande problemen heb je overwonnen en je zit in de starthouding om te betalen. In je hoofd zie je je kast al gevuld, en je kunt niet wachten om dat navy jurkje aan te trekken. Afrekenen, die handel! Driftig zoek je naar de mogelijkheid om met iDeal te betalen. Wacht even, dat gáát niet? Maar de creditcard is aan zijn limiet en zin om al je gegevens achter te laten heb je ook niet. Balen!

Waarom?!

In die lijn: kan je wél met iDeal betalen, of je creditcard werkt weer, dat kan ook, blijkt dat er nog een absurd hoog bedrag aan verzendkosten bij komt. Waarom?! Je spullen hoeven niet uit China of Amerika te komen, zo ver is het magazijn hier vandaan niet rijden, en wij herhalen: waarom?! In een tijd waarin veel winkels en merken hun goederen maar al te graag gratis af komen leveren, en retour halen, kunnen verzendkosten boven de vijf euro echt niet meer.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
De grootste irritaties bij online shoppers
Sluiten