Floor Gijsbertse
Floor Gijsbertse Lifestyle 11 mei 2015 / 12:24 uur

Nieuw warenhuis zet voet op Nederlandse bodem

Chanel, Valentino, Cavalli en Just Cavalli; vanaf september 2016 worden onder andere deze grote modemerken verkocht in het nog te bouwen warenhuis Haussmann. Het luxewarenhuis dat zeven verdiepingen en zevenduizend vierkante meter telt opent aan het Rokin in hartje Amsterdam zijn deuren.

Luxer-dan-luxe

En wie luxe komt opsnuiven, proeven en mee naar huis nemen verwacht dan ook de nodige dosis charme van het nieuwe warenhuis, daarom komt Haussmann met valetparking, een restaurant en een eigen food hall, aan de Nes.

Oprichter en grootaandeelhouder van het warenhuis, Frans van der Kraan, wil tevens een plekje bieden aan de Nederlandse mode-,meubel- en woondecoratiedesigners.

Luxer dan de Bijenkorf

Dat Nederland al een luxewarenhuis heeft, namelijk de Bijenkorf is voor Van der Kraan niet genoeg. “Nederland, en Amsterdam zijn ondervertegenwoordigd in luxe. Door het verloren gaan van Metz en de Bonneterie zijn de Nederlandse bestedingen in het luxesegment de helft van de bestedingen in New York of Barcelona”, laat de oprichter aan Het Parool weten.

Een woordvoerder van de Bijenkorf laat weten dat deze ‘nieuw initiatieven bijdragen aan het completer en aantrekkelijker maken van de binnenstad’.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Nieuw warenhuis zet voet op Nederlandse bodem
Sluiten