Sigrid Stamkot
Sigrid Stamkot Lifestyle 9 apr 2015

Een abonnement op je lifestyle

Anno 2015 kan op alles een abonnement worden genomen. Van bloemen tot muziek, van eten tot voedingstips. Je hele lifestyle bij de hand, zonder zelf al te veel te hoeven doen.

Bloemen

Het staat zo gezellig in huis, zo’n bloemetje. Maar het is ook het eerste dat je vergeet en bovendien grijp je altijd naast de mooiste bossen, of betaal je te veel voor een paar armetierige slappe roosjes. Daar wilden Patrick Hurenkamp en Bart Troost iets aan doen, en dus richtten zij Bloomon op: een bloemenabonnement dat je online af kunt sluiten. Op de website kun je het formaat van het boeket en de bezorgfrequentie (wekelijks, tweewekelijks of maandelijks) kiezen. Het bijzondere hieraan is, zo claimen de twee, dat de bloemen direct van de kweker komen, en dus verser zijn. Een speciale stylist stelt de boeketten samen. Ook handig: de stelen zijn al schuin afgesneden. Het enige dat je dus hoeft te doen is ze even in een vaas zetten. Dat dan weer wel.Abonnement, inclusief bezorging, afhankelijk van formaat en frequentie, vanaf 15 euro.

Lees ook: Modecolumn Sigrid Stamkot: Kleding-oorlog

Beauty

Make-up remover pads, nagellak, dagcrème, oogpotlood, facial water, lipgloss, oogschaduw: je kunt het allemaal maandelijks in je brievenbus krijgen. Er zijn verschillende soorten beautyboxen met beautyproducten. Erin zitten vijf producten, en je weet dus van tevoren niet welke. Jammer voor je dus, als je een mascara nodig hebt en in de doos allesbehalve dat aantreft. Om het uitpakken van de beautyboxen is inmiddels een hele cultuur opgebouwd: het zogeheten unboxen. Beautybloggers en abonnementhouders maken onder deze naam filmpjes van, inderdaad, het uitpakken van de maandelijkse beautypost.Voor 12,45 euro per maand krijg je een dergelijke doos thuisbezorgd. 

Eten

Ideaal: na een lange dag werken thuiskomen en een doos vol eten krijgen. Helaas zonder kok, dus je moet wel nog even aan de bak, maar die ellendige boodschappen hoef je in ieder geval niet meer te doen. Bovendien worden er in de meeste eetkratten ook recepten gestoken. Er zijn er inmiddels verschillende: HelloFresh, bijvoorbeeld, waar een 3-maaltijdenbox 34 euro en een 5-maaltijdenbox 44 euro kost (voor één persoon). Bezorging is gratis en veel informatie over de geleverde producten. De FoodWeLove- boxen kennen verschillende varianten, van sushi tot vega tot alleen bakproducten.Een abonnement kost 24,95 euro per maand.

Lees ook: Meisje in rolstoel door vuile make-up kwast

Advies

Artikelen en tv-programma’s over voedingsadviezen vliegen je om de oren en ook de voedingscoaches zien hun wachtkamers volstromen. Voedingscoach Bart Beukers zette een persoonlijk voedingsadvies per Whatsapp op. De dienst werkt als een real life coach, met het invullen van een vragenlijst en twee dagen je eetpatroon bijhouden. Iedere week ontvang je een opdracht om je leef- en eetpatroon aan te passen. Per Whatsapp, dus.
Want, zo is de filosofie van Beukers: „We zitten tegenwoordig toch al vaak met onze telefoon aan tafel, dus waarom niet van de nood een deugd maken?”Een abonnement met persoonlijk advies kost 9,95 euro per maand. 

Verklaring

‘Beperkte tijd is de reden’

Vincent van Dijk, trendwatcher, over de trend: „Vooral voor producten die je met vaste regelmaat nodig hebt, is het handig als je deze automatisch laat bezorgen, zodat je nooit zonder zit. Scheermesjes, contactlenzen, wijn en wasmiddel bijvoorbeeld. Zeker als de prijs gunstiger is dan in de winkel, is een abonnement erg plezierig. Bovendien voelt het voor mensen altijd alsof ze een cadeautje krijgen als er een product wordt bezorgd. Er is steeds meer aandacht voor de verpakking, waardoor dit wordt versterkt.

Mensen hebben beperkt de tijd en willen deze steeds meer besteden aan dingen die zij leuk vinden of juist genieten van hun rust. We gaan straks alleen nog naar winkels voor de beleving en inspiratie, maar het grootste deel van producten en services komen rechtstreeks naar jou toe, thuis of waar ter wereld je ook bent.
In de nabije toekomst worden steeds meer apparaten verbonden via internet en kan een koffiemachine zelf aangeven dat de koffie op is en geeft je koelkast een seintje dat je botervloot leeg is en kunnen deze apparaten zelfs automatisch bestellen of een service-afspraak inplannen als ze onderhoud nodig hebben, als je hiervoor een abonnement hebt afgesloten.”

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang twee keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.

Reageer op artikel:
Een abonnement op je lifestyle
Sluiten