Sigrid Stamkot
Sigrid Stamkot Lifestyle 11 mrt 2015 / 15:30 uur

Make-up trend: Rode ogen

Valentino voorspelde het al in de Autumn/Winter 2013/2014-show: rode oogschaduw ónder het oog.
Het lijkt erop alsof de trend in Japan inmiddels is overgenomen. Daar zijn fashionista’s in de ban van de zogenaamde me no shita chiiku, wat zoiets betekent als blush onder het oog. Vooral rood is populair als kleur onder de ogen.

Lees ook: Foto’s: Iris van Herpen in Parijs

De rode ogen horen bij een look die ook wel Byojaku (ziekelijk) wordt genoemd, en afgelopen jaar gepredikt werd door verschillende Japanse tijdschriften en beautyblogs. Byojaku wordt gekenmerkt door een bleke huid, gezwollen zakken onder de ogen (er zijn zelfs tutorials die uitleggen hoe je wallen moet maken!) en dus een roodachtige huid rond de ogen. Het resultaat is een fragiele uitstraling.
En dat moet je maar mooi vinden…

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Make-up trend: Rode ogen
Sluiten