Floor Gijsbertse
Floor Gijsbertse Lifestyle 12 feb 2015

Een muiltje 2.0 voor Assepoester

Negen bekende modeontwerpers hebben geholpen bij het ontwerpen van het iconische Assepoester muiltje. Dit voor de lancering van de nieuwe Disney-film -geïnspireerd op de oorspronkelijke film Assepoester- waarvoor een collectie muiltjes gelanceerd wordt.

Een waar sprookje verdiend een sprookjesachtig designer muiltje. Hoe anders dan dat Assepoester haar glazen muiltje voor middernacht achter laat… De negen designers hebben Assepoester een handje geholpen en zijn achter de tekentafel gedoken om hun impressie van het glazen muiltje 2.0 tot leven te wekken.

Lees ook: Straattaal voor Oscar de la Renta

Ontwerpers Paul Andrew, Alexandre Birman, Rene Caovilla, Jimmy Choo, Salvatore Ferragamo, Nicholas Kirkwood, Charlotte Olympia, Jerome C. Rousseau en Stuart Weitzman hebben een paar ontworpen, in opdracht van Assepoester.

“Elk paar schoenen in deze collectie omvat Assepoesters elegantie en stijl. Door het oog van de verschillende ontwerpers maakt deze collectie gemaakt voor een echte prinses”, aldus Jonathan Symington, vice president en manager bij Disney Entertainment en Consumer Products.

Lees ook: Modecolumn Sigrid Stamkot – Winterperikelen

Het Oostenrijkse kristallenmerk Swarovski heeft het glazen muiltje uit de nieuwe film gemaakt in samenwerking met kostuumdesigner Sandy Powell.

De muiltjescollectie van de designers zal verkrijgbaar zijn in een select aantal winkels over de wereld. Wij sommen op: Amerika – Saks Fifth Avenue, Londen – Harrods, Parijs – Galeries Lafayette, Milaan excelsior Milano, Moskou – Tsum, Tokyo – Isetan Shinjuku, Dubai – Level Shoe District.

De nieuwe versie van de bekende Assepoester-film is vanaf 13 maart 2015 te zien in de bioscopen.

Charlotte Olympia

Jerome Rousseau

Alexandre Birman

Jimmy Choo

Nicholas Kirkwood

Paul Andrew

Rene Caovilla

Salvatore Ferragamo

Stuart Weitzman

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang twee keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.

Reageer op artikel:
Een muiltje 2.0 voor Assepoester
Sluiten