Sigrid Stamkot
Sigrid Stamkot Lifestyle 26 feb 2015
Leestijd: 1 minuut

Cirkel is rond voor Daphne Groeneveld

Ze is één van de grote Nederlandse namen in de modewereld, en het gerucht gaat dat er een ontwerper eens flauwviel bij een fotoshoot bij het zien van haar schoonheid. Ze sierde de covers van de belangrijkste glossies, deed campagnes voor Louis Vuitton en Dior, opende de catwalkshow van Calvin Klein in New York en is de lieveling van ontwerper Tom Ford. Én ze is, samen met topmodel Maartje Verhoef (die we vorige maand interviewden), het nieuwe campagnemodel van de Bijenkorf.

Lees ook: Topshop opent in Amsterdam: een interview

En zo is het cirkeltje weer rond. In die Bijenkorf werd ze immers op haar veertiende ontdekt, tijdens het shoppen. Zes jaar later vliegt ze de hele wereld over, maar blijft ze, want daar staan Nederlandse modellen om bekend, de nuchterheid zelve. “Het is echt niet allemaal fantastisch hoor. Het vele reizen, de lange dagen zijn natuurlijk vermoeiend. En ik heb een strak regime met sport en eten.”

Zo’n zes keer per week is Daphne in de sportschool te vinden, waar ze cardio en pilates doet of aan het kickboksen is. En haar eetpatroon is al even gedisciplineerd. Zo min mogelijk koolhydraten, veel fruit en noten en vis en kip met groenten. “Maar ik snoep ook wel eens.”

Lees het hele verhaal morgen in Metro Mode

Lees ook: Modecolumn Sigrid Stamkot: Kostdanou, zo’n Oscarlookje?

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang twee keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.

Reageer op artikel:
Cirkel is rond voor Daphne Groeneveld
Sluiten