Sigrid Stamkot
Sigrid Stamkot Lifestyle 1 jan 2015 / 12:18 uur

Louis Vuitton sterkste merk van 2014

Website Luxury Daily heeft het Franse modehuis Louis Vuitton bekroond met de prijs voor 2014 Luxury Marketer of the Year.

Lees ook: Gemma Ward nieuwe gezicht van Prada

Het in 1854 opgerichte merk kreeg de titel vanwege haar ‘blijvend sterke aanwezigheid in print en online, haar krachtige aanwezigheid in belangrijke modepublicaties en haar omgang met haar publiek door social media’, zo luidt het eindoordeel. Hermès en Dior beslaan de tweede en derde plaats in de lijst.

Lees ook: Urban Outfitters shockeert met extreem mager model

Afgelopen 2014 was het eerste jaar dat Nicolas Ghesquière als creatief directeur aan het roer stond. Hij koos voor een meer simpele benadering van het merk, en vroeg onder anderen Annie Leibovitz, Juergen Teller en Bruce Weber voor de campagnes. Ook ging Ghesquière samenwerkingen aan met onder anderen Christian Louboutin, Karl Lagerfeld en Marc Newson.

Zijn aanpak werd beloond: de omzet van Louis Vuitton steeg in de eerste negen maanden van 2014 met 4 procent tot 26 miljard dollar.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Louis Vuitton sterkste merk van 2014
Sluiten