Beste Denise,

Maaike Raat 24 jan 2020

Daar zat je dan achter jouw laptop. Precies op het goede moment. Wat heb jij geluk gehad toen je mijn concertkaartjes voor €5,88 per stuk online zag komen. Wat was je snel! Binnen drie minuten had je de kaartjes van mij gekocht. Betaald en niks meer aan doen, dacht je vast. Maar zo makkelijk kom je niet van mij af.

Terug naar vorige week waarin ik naar eigen zeggen mijn domste moment van het jaar beleefde. Ik besloot mijn concerttickets online te verkopen. De website gaf keurig aan dat ik de ticketprijs moest invoeren. €49,- per stuk om precies te zijn. Eén van de laatste stappen was het invoeren van de verkoopprijs. Ik zie in mijn ooghoek staan: denk aan de servicekosten. Ohja! Ik voer in €5,88 per stuk en klik op verzenden. Je voelt ‘m al aankomen.

Wat zou jij doen in deze situatie? Ik heb meteen de klantenservice van de desbetreffende website gebeld en de situatie uitgelegd. Helaas konden zij weinig voor mij betekenen. De klantenservice heeft contact gezocht met de koper in de hoop de kaartjes voor een redelijke prijs alsnog te kunnen verkopen. Allemaal tevergeefs. De koper wenst niet met mij in contact te komen en gaat dus lekker op mijn kosten naar het concert.

Wat nu? Ik heb niets meer dan een voornaam en een Facebook profielfoto. Ik heb wel eens dat MTV programma Catfish gezien waarin mensen online worden opgespoord. Dat kan ik ook dacht ik. Maar het heeft tot nu toe nog niks opgeleverd. Wat kan ik nog meer doen? Technisch gezien heb ik de kaartjes nog in mijn bezit. Ik kan vrienden naar het concert laten gaan en zeggen dat ze vooraan in de rij moeten staan? Dan kan Denise niet naar binnen. Misschien moet ik me er gewoon bij neerleggen dat ik dit jaar vroeg gepiekt hebt wat betreft domme acties. Of ik schrijf een column in de Metro…

Dus Denise, ik hoop dat het je een goed gevoel geeft dat je op kosten van een arme student lekker naar het concert gaat. Karma komt je nog wel een keer achterna.

Met vriendelijke groeten,

Maaike