Don’t tease me
Heeft u dat ook niet steeds vaker, dat u de reclame op televisie gewoon overslaat, om even thee of op het laatste moment pas het toestel aan te zetten? Deze mislukt-hippe oudere jongere wel hoor. Ik erger me suf aan al die commerciële meuk die over ons heen wordt gestort, zonder dat het persoonlijk aan ons is gericht. Hou die tweede gratis bril maar lekker zelf.
In dit proces valt op dat televisiezenders zelf ook continu reclame maken voor hun eigen programma’s. Teasers noemen ze dat. Voor DWDD goed en wel op gang is, heeft Matthijs bijvoorbeeld al drie keer en twee programma’s geleden verteld dat Marc-Marie en Prem weer eens langskomen. Op de reclameloze Belg kun je zelfs vijf minuten lang, voor aanvang van de door jouw gewenste uitzending, in dergelijke spam verstrikt raken.
Het mag een klein probleem zijn in relatie met de wereldpolitiek, maar als ik zo’n teaser zie denk ik: mijn programma, waar ik kijk-, luister- en kabelgelden voor heb betaald, gaat zo beginnen. En dat gebeurt dan niet. Ik snap best dat de omroep centjes moet verdienen, en ik wil in die tijd best even naar de wc, maar om nu alle restzendtijd op te vullen met herkauwen van aankondigingen, leidt straks maar tot een ding: Ik vertrek!