TONZON dolgelukkig met tweet Raymond van Barneveld
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.metronieuws.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F12%2F34d583d070774c47fd6863254f86f5d7-1483006317.jpg)
Het werd de tweet van de eeuw genoemd. De hoogste vorm van het pleasen van een sponsor. Met de tekst ‘Zin in partij tegen @jackpot180! Hopelijk straks weer even trefzeker net als de slimme HR-Radiatorfolie van TONZON. http://www.tonzon.nl/radiatorfolie’, zorgde darter Raymond van Barneveld woensdagavond voor urenlang vermaak op Twitter.
Zin in partij tegen @jackpot180 !Hopelijk straks weer even trefzeker net als de slimme HR-Radiatorfolie van TONZON. https://t.co/vcBoZrC0qM pic.twitter.com/T3wP0Gcl3P
— Raymond v Barneveld (@Raybar180) December 28, 2016
Het aanprijzen van een van zijn sponsoren lag er zó dik bovenop dat Twitterend Nederland veelal op een leuke manier aan de haal ging met de tweet. Radiatorfolie stond op een gegeven moment zelfs in de top 5 van trending topics.
Logo
Ton Willemsen, uitvinder en directeur van TONZON, is uiteraard dolblij met de aandacht voor zijn bedrijf en product. Speciaal voor het WK Darts in Londen sloot hij een sponsordeal met Van Barneveld. „Elke keer als hij de volgende ronde haalt, krijgt hij een bedrag erbij. Voor ons een mooie manier om met onze bedrijfsnaam en het logo in beeld te komen.”
Onderdeel van de sponsordeal is dat Van Barneveld op social media aandacht besteedt aan zijn geldschieter. Willemsen: „We hadden enkele suggesties voor een tweet opgestuurd. De tweede zin van de bewuste tweet is van ons afkomstig, de eerste zin heeft Barney zelf bedacht. Prachtig toch?”
Dat in de aanloop naar de partij tegen Adrian Lewis in de tweede ronde voor zoveel positieve ophef zou zorgen, had Willemsen nooit durven dromen. Sterker nog, aanvankelijk was hij enigszins teleurgesteld in het twittergedrag van Barney. „Na de winst in de eerste ronde hadden we hem met het account van TONZON gefeliciteerd met de overwinning. Dat bericht werd om half 2 ’s nachts geretweet door Raymond van Barneveld. Maar wie kijkt er op dat tijdstip nou op Twitter? Aan het begin van de avond zou handiger zijn.”
Nou maar hopen dat twitteren wel een sport is….
— Raymond v Barneveld (@Raybar180) December 29, 2016
Met de tweet die wél rond ‘prime time’ werd verstuurd, maakte Van Barneveld alles goed. De directeur van TONZON had zelf echter niet direct in de gaten hoe massaal het bericht werd opgepikt. „Ik had een feestje. Op een gegeven moment kreeg ik een berichtje dat de tweet was verstuurd en zag ik dat die al 86 keer was geretweet, maar verder had ik geen idee. Ik ben eerder van het feest weggegaan om naar de partij van Van Barneveld te kunnen kijken. Tijdens de wedstrijd kreeg ik een telefoontje dat onze website eruit lag. Maar ik wilde eerst de wedstrijd afkijken, haha. Daarna had ik pas echt goed in de gaten wat er allemaal aan de hand was.”
Champagne
Willemsen durft niet te zeggen of deze aandacht daadwerkelijk de verkoop van zijn radiatorfolie zal stuwen. „Maar er hebben in ieder geval veel mensen een bezoek gebracht aan onze site. Vanwege de kerstdagen lagen onze advertentiecampagnes even stil, maar woensdagavond klikten er 3650 mensen op onze site. Een record voor ons. En dat allemaal dankzij de 183.000 volgers van Van Barneveld. Je weet nooit hoe zoiets uitpakt, maar wij zijn uiteraard dolgelukkig dat we deze deal met hem hebben gesloten. We hebben er nog geen tijd voor gehad, maar we trekken ongetwijfeld nog een fles champagne open. En we hopen natuurlijk dat Van Barneveld blijft winnen.”
Een greep uit de leukste TONZON-inhakers op Twitter:
Ik zou Marco Borsato en al zijn gare muziek graag achter de slimme HR-radiatorfolie van TONZON plakken. #top2000 #inhaker
— Bart Luppes (@bartlup) December 29, 2016
De wekker. Helaas altijd weer net zo trefzeker als de slimme HR-Radiatorfolie van TONZON.
— Merel Morre (@MerelMorre) December 29, 2016
https://twitter.com/laurenscollee/status/814239943300182016
We zijn aanbeland in de Top5 van Glow FM Alternative Top 30 van 2016. Nu Roosevelt, net zo swingend als de HR-Radiatorfolie van TONZON.
— Freek Verhulst (@Frekie) December 28, 2016
Zo. Trusten. Ik trek de HR-radiatorfolie van Tonzon over me heen.
— Thijs Zonneveld (@thijszonneveld) December 28, 2016
Er wordt veel luchtgitaar gespeeld in het #top2000 café, maar met Torzon radiatorfolie blijft 't tóch lekker warm binnen.
— Henk de Bot (@Bontenbal) December 29, 2016
Zonder de slimme HR-radiatorfolie van TONZON was ik natuurlijk nooit in de Top-50 #voetbaltwitteraar2016 gekomen.
— Prof. ome Gasselich 🚬 (@Prof_Gasselich) December 29, 2016