Jeroen Haverkort
Jeroen Haverkort Sport 22 apr 2015 / 11:23 uur

Gerbrands: Als Samsung met mega-bod komt, is ‘t nee

Er komt in elk geval geen concurrerend bedrijf op het shirt van PSV. Daarover zijn goede afspraken gemaakt tussen Philips en PSV. Algemeen directeur Toon Gerbrands vindt dat ook niet meer dan logisch.

Lees ook: Stoppen Philips is gelekt

Duidelijk nee

Zelfs als bijvoorbeeld Samsung met een mega-bod van 15 miljoen euro per jaar op de proppen komt, gaat de club niet overstag. „Laat ik hierin duidelijk zijn, dan is het antwoord ‘nee’. De band tussen Philips en PSV blijft onverminderd sterk, dat zou dus niet chique zijn.”

Volgens Gerbrands is de restrictie van Philips ook niet ongebruikelijk in de voetballerij. „Bij AZ heb ik het ook meegemaakt. Als je een prettige relatie hebt gehad met een bedrijf, ga je niet in zee met de concurrent. Dat geldt niet alleen voor de hoofdsponsor, maar ook voor co-sponsors.”

Lees ook: Philips wilde in 2011 al stoppen

Bedrag leidend

Het maakt PSV niet uit welk bedrijf na volgend seizoen op het rood-wit-gestreepte shirt zal staan. „Wij hebben een bepaald bedrag in ons hoofd”, zegt Gerbrands. „Dat is lijdend om de onderhandelingen te starten. Stel dat er drie partijen bereid zijn om te betalen wat wij willen, dan kunnen we pas kijken wie er het beste bij PSV past. Maar dat is een luxe-positie en daar ga ik niet vanuit.”

Waarde PSV-shirt

De waarde van het PSV-shirt wordt geschat tussen de 6 en 8 miljoen euro op jaarbasis. Philips betaalde PSV de afgelopen jaren een bedrag dat rond de 7 miljoen lag. Straks komt dat tussen de 3 en 4 miljoen euro te liggen.

Gerbrands: „Het uiteindelijke doel is dat PSV met een nieuwe sponsordeal de commerciële inkomsten van de club kan vergroten. Daar zijn Philips en PSV samen van overtuigd. En we hebben daarvoor mooi 15 maanden de tijd.”

Lees ook: PSV-fans reageren geëmotioneerd

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Gerbrands: Als Samsung met mega-bod komt, is ‘t nee
Sluiten