Sander Schomaker
Sander Schomaker Sport 31 mrt 2015 / 10:12 uur

Boze fan stuurt open brief aan Edwin van der Sar

Rodney Rijsdijk, een boze Ajax-fan richtte zich in zijn blog rechtstreeks tot directeur Edwin van der Sar, naar aanleiding van de prijsverhogingen van de seizoenkaarten.

‘Haha, je bent me er wel eentje hoor! Of was de brief die een aantal kennissen van mij uit jouw naam ontvingen geen vervroegde 1 aprilgrap?’

‘In de brief die mijn vrienden (seizoenkaarthouders in de vakken 117 t/m 122) vandaag ontvingen stond een zeer aanzienlijke verhoging van hun seizoenkaart vermeld. Zo is het de bedoeling dat een vriend van mij uit vak 117 (hoekvak) ineens geen 385 euro gaat betalen voor zijn jaarkaart maar 475. En een andere vriend gaat ineens van 507 euro naar 650. Ik zit zelf achter de goal op Noord, dus de verhoging treft mij niet, maar daar gaat het niet om.’

Lees ook: Ajaxfans furieus over prijsverhoging seizoenkaart

‘Ajax ziet zichzelf als een product en zijn supporters als klanten. Welnu: het product neemt jaarlijks in kwaliteit af, met dit seizoen als treurig dieptepunt. Dan is het tamelijk schunnig om van een aantal van die ‘klanten’ te vragen om fors meer voor dat product te betalen. Dan praat ik toch geen poep, Edwin? Als jouw tosti-ijzer het niet meer doet omdat ie slecht was en je kan dezelfde weer terugkrijgen als je maar 30% meer betaalt dan zeg jij toch tegen die verkoper dat ie dat malle tosti-ijzer opengeklapt in z’n kier mag stoppen? Want, zo zul jij zeggen: die verkoper handelt niet klantvriendelijk. Welnu, Edwin: Ajax ook niet!!’

Lees ook: Seizoenkaarthouder in Bundesliga is géén melkkoe

‘En daarbij, Edwin: hoeren hebben klanten. Wij zijn geen klanten. Wij zijn supporters van onze club en zonder supporters bestaat er eenvoudigweg geen club. Dat realiseer je je wel, hoop ik.’

Met vriendelijke groet,

Rodney Rijsdijk

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Boze fan stuurt open brief aan Edwin van der Sar
Sluiten