Jeroen Haverkort
Jeroen Haverkort Sport 17 feb 2015 / 16:06 uur

PSV-shirt behoudt traditionele strepen

Het hing al een tijd in de lucht, maar vandaag werd het officieel: vanaf komend seizoen is Umbro vijf jaar lang de shirtsponsor van PSV.

Aanpak

„De aanpak van Umbro heeft onze verwachtingen op zowel technisch, functioneel vlak als qua design overtroffen”, aldus technisch manager Marcel Brands. „Umbro ziet PSV als nummer één, dat was belangrijk voor ons. We krijgen unieke shirts, waarbij het uitgangspunt rood-witte verticale banen blijft.”

Algemeen directeur Toon Gerbrands is blij dat de nieuwe overeenkomst op hetzelfde niveau blijft als het oude Nike-contract: „Nike wilde met ons verder, maar onder andere voorwaarden. Waren we daarmee akkoord gegaan, dan hadden we dertig á veertig procent moeten inleveren.”

Vaste voet

Het Engelse kledingmerk wil weer vaste voet op Nederlandse bodem krijgen en hoopt ook individuele overeenkomsten met spelers af te sluiten. Het nieuwe shirt is alleen verkrijgbaar via de fanshop van PSV en op internet.

De wedstrijdshirts worden nog ontworpen, het trainingsshirt van komend seizoen ziet er zo uit:

View this post on Instagram

Het trainingsshirt komend seizoen, aan het wedstrijdtenue wordt nog gewerkt #PSV #umbro

A post shared by Jeroen Haverkort (@jeroenhaverkort1) on

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
PSV-shirt behoudt traditionele strepen
Sluiten