Sofie Smulders
Sofie Smulders Good vibes 25 aug 2016 / 21:00 uur

EasyJet-vlucht rechtsomkeert door ruzie cabin crew

Een slaande ruzie tussen het cabinepersoneel heeft ervoor gezorgd dat een toestel van EasyJet woensdag rechtsomkeert moest maken naar de gate. Het vliegtuig stond op het punt te vertrekken van Londen naar Belfast, maar de twee stewards werden het maar niet eens over een belangrijk onderwerp: het uitpakken van flesjes water voor de inzittenden. Dit meldt Metro UK.

De passagiers van de vlucht kregen het kleine drama natuurlijk wel mee en gelukkig was er een reiziger zo vriendelijk om ook de buitenwereld op de hoogte te brengen van de situatie. Dan Lobb, een Britse tv-presentator, blogde live over de ruzie op Twitter.

https://twitter.com/danlobb/status/768447824560320512

https://twitter.com/danlobb/status/768448103330541568

https://twitter.com/danlobb/status/768449315446620161

„Dit is een primeurtje. Mijn EasyJet-vlucht is teruggekeerd naar de gate omdat de cabine crew een ruzietje had! Een crewlid wordt van boord gezet. Vertraagd”, begon Lobb zijn liveblog. Hij hield zijn volgers nauwkeurig op de hoogte. Hij postte tussendoor ook nog even een foto van een steward die de passagiers vertelde wat er aan de hand was.

https://twitter.com/danlobb/status/768449633744027648

Vertraging

Lobi kan er niet bij dat een vlucht die normaal gesproken een uur duurt, zoveel vertraging oploopt. En dat omdat het cabinepersoneel (volgens hem) niet met elkaar overweg kan. „Ze vinden elkaar gewoon niet aardig! Een meningsverschil over waterflesjes of zoiets”, antwoordt hij op de vraag van een volger of de stewards misschien dronken zijn.

https://twitter.com/danlobb/status/768452654406176770

Uiteindelijk werd de toestand te gortig en besloot de piloot terug te keren naar de gate, om daar de ruziënde personeelsleden te dumpen en te vervangen voor twee nieuwe. Lobi kreeg – nadat hij hierom vroeg – ook nog een reactie van EasyJet: „Veiligheid van onze passagiers is de prioriteit van EasyJet en om daarvoor te zorgen, moet ons personeel als een team kunnen werken.”

https://twitter.com/danlobb/status/768485718456958976

Het bedrijf bood tevens haar excuses aan de passagiers aan voor het ongemak.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
EasyJet-vlucht rechtsomkeert door ruzie cabin crew
Sluiten