Metro
Metro Good vibes 30 jun 2016 / 09:04 uur

Jan van Peer houdt zich aan woord

In Metro’s consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? koppelt Ton Broekhuisen (liefst) Pluimen aan alsnog opgeloste consumentenklachten.

Spontane Pluim

Maarten Boxem (Hoorn) meldt zich met een Spontane Pluim voor speciaalzaak Jan van Peer Slaapcomfort in Emmen.

Maarten, geboren in Emmen, licht toe: „Er is veel negatief nieuws te lezen in de krant. Dus mooi dat deze rubriek de mogelijkheid biedt om mensen of organisaties in het zonnetje te zetten.”

„Ik woon al tien jaar in Hoorn. Toch bezoek ik Emmen nog graag. De ondernemers hebben nog hart voor de klant.”

„Vandaar dat we voor een nieuw bed met toebehoren in Emmen zijn gaan shoppen. Uiteindelijk zijn we geslaagd bij Jan van Peer Slaapcomfort, een lokaal familiebedrijf. Totaalbedrag nota: 1795 euro. Levertijd: vijf weken. Op 11 juni werd het bed afgeleverd in Hoorn. Alles leek compleet te zijn.”

„Bij de koop waren we echter ook de levering van een dekbed overeengekomen. Maar dat dekbed was niet meegeleverd. En stond ook niet op de aankoopnota. Ik had dus geen poot om op te staan toen ik Jan van Peer de volgende dag belde. De verkoper erkende dat hij was vergeten het dekbed op de aankoopbon te vermelden. Maar dat hij zich aan de aankoopbon diende te houden. Nog diezelfde dag liet hij me echter telefonisch weten het dekbed te schenken. Al de volgende dag (13 juni) werd het dekbed alsnog afgeleverd. Spontane Pluim daarvoor!”

Juryrapport

De verkoper van Jan van Peer hield zich aan de mondeling overeengekomen afspraak. En zo hoort het ook! Spontane Pluim voor Jan van Peer!

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van 35 euro) gaat naar Maarten Boxem.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Jan van Peer houdt zich aan woord
Sluiten