Remco Visser
Remco Visser Good vibes 9 jun 2016 / 14:54 uur

Geen Oranje op EK kost Ster 16 miljoen euro

De Ster loopt 16 miljoen euro mis aan reclame-inkomsten, doordat het Nederlands elftal zich niet heeft geplaatst voor het EK. Volgens Adformatie blijkt dat uit berekeningen van Magna Global en Mediabrands Marketing Sciences.

De onderzoeksbureaus hebben becijferd wat de kijkdichtheden zouden zijn geweest als Oranje wel had meegedaan. De wedstrijden zelf, inclusief randprogrammering, leveren al een gemis op van zo’n 9 miljoen euro.

Reclames

De Ster verkoopt reclamezendtijd op de publieke zenders. Vorig jaar droeg de organisatie 197 miljoen euro bij aan de mediabegroting. Toen waren er geen grote sportevenementen, zoals EK, WK of Olympische Spelen.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Geen Oranje op EK kost Ster 16 miljoen euro
Sluiten