Metro
Metro Good vibes 10 mei 2016 / 07:45 uur

Fenomenale service van Medisana

In Metro’s consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? koppelt Ton Broekhuisen (liefst) Pluimen aan alsnog opgeloste consumentenklachten.

Spontane Pluim

Stephaan Collé (Lelystad) koopt in januari 2014 twee Medisana elektrische onderdekens bij Bol.com. Totaalprijs: 70 euro. In februari en april 2016 geven deze dekens de geest.

Stephaan: “Gelukkig zit er drie jaar fabrieksgarantie op deze dekens. Dus nam ik 10 april contact op met Bol.com. Bol.com liet me weten een garantietermijn van een jaar te hanteren. Wél ‘mag’ ik de dekens opsturen. De reparatiedienst zal dan kijken of de dekens kunnen worden gereanimeerd. Mocht het om een gebruikersfout blijken te gaan, dan moet ik de onderzoekskosten betalen. Maximaal 19,95 euro per deken. Ook als ik afstand doe van de dekens. Ik heb dit voorstel afgewezen en 11 april gebeld met Medisana Nederland. Al de volgende dag ontving ik twee fonkelnieuwe Medisana onderdekens. De twee defecte exemplaren mocht ik zelf vernietigen. Spontane Pluim voor deze fenomenale service van Medisana!”

Juryrapport

Regelmatig wordt het fenomeen gebruikersfout door bedrijven ingezet om een reparatie niet onder de garantie te laten vallen. Maar hoe objectief is zo’n oordeel? Andersom: weinig gebruikers zullen toegeven dat onzorgvuldig gebruik oorzaak van het defect was. Los hiervan: Medisana heeft de klant als koning behandeld. Welverdiende Spontane Pluim!

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van 35 euro) gaat naar Stephaan Collé.

Spotlights op je klacht?

Mail je klacht of Pluim naar Ton Broekhuisen: [email protected]. Bij selectie krijg je bericht.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Fenomenale service van Medisana
Sluiten