Metro
Metro Good vibes 25 apr 2016 / 19:20 uur

Telfort in herkansing overstag

In Metro’s consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? koppelt Ton Broekhuisen (liefst) Pluimen aan alsnog opgeloste consumentenklachten.

Leidy Paniagua (Den Haag) is niet te spreken over Telfort. Leidy: “Begin december 2015 liep mijn tweejarige Telfort-abonnement voor mijn mobiel af. Ik besloot te switchen naar een tweejarig Sim Only-abonnement. Daarbij heb ik aangegeven plannen te hebben om in 2016 te gaan emigreren. Volgens Telfort zou dat geen problemen opleveren als ik dat officieel aan kon tonen. Op 2 april heb ik Telfort ingeseind dat ik mijn abonnement per 1 juni 2016 wil beëindigen vanwege verhuizing naar het buitenland. Telfort liet weten dat die mogelijkheid er was. Maar dat dan wel afkoopkosten in rekening zouden worden gebracht: 235,70 euro. Zijnde de abonnementskosten tot einddatum contract 5 december 2017. Wijs ik dit voorstel af, dan loopt mijn abonnement door tot 5 december 2017. En betaal ik ‘gewoon’ hetzelfde totaalbedrag: 235,70 euro. Raar toch? Help me alsjeblieft!”

Reactie Telfort

“Helaas heeft Telfort geen regeling voor klanten die vanwege emigratie hun abonnement voortijdig willen beëindigen. Dat had beter gecommuniceerd moeten worden. In dit specifieke geval zullen we geen kosten in rekening brengen. Mevrouw Paniagua is blij met de geboden oplossing.”

Juryrapport

Telfort honoreert mijn verzoek snel én voorbeeldig. Deze klacht promoveert moeiteloos tot Pluim!

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van 35 euro) gaat naar Leidy Paniagua.

Spotlights op je klacht?

Mail je klacht of Pluim naar Ton Broekhuisen: [email protected] Bij selectie krijg je bericht.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Telfort in herkansing overstag
Sluiten