Remco Visser
Remco Visser Good vibes 30 apr 2016 / 20:00 uur

Britse tv-kijkers flippen om ellenlange verf-reclame

De Engelse uitdrukking ‘like watching paint dry’ betekent vrij vertaald dat iets heel saai is om naar te kijken. Een verffabrikant nam het gezegde echter heel letterlijk en bracht daar gisteravond honderden tv-kijkers het hoofd mee op hol, zo meldt Huffington Post.

De nieuwe commercial van verfmerk Ronseal, die uitgezonden werd op Channel 4 was namelijk niks meer dan een ruim drie minuten durende registratie van een man die zijn tuinhek verft. Na de reclame overstroomde Twitter vervolgens met vertwijfelde reacties van tv-kijkers. De hashtag #RonsealAdBreak werd zelfs trending topic.

https://twitter.com/kayrodge/status/72614749533261414

https://twitter.com/AndyGibsonTV/status/726142487295856641

Slow TV

Volgens reclamebureau BJL is de advertentie de eerste zogenaamde Slow TV-commercial. "Het gaat erom de aandacht van de kijker terug te winnen nu er zoveel zenders en programma’s zijn", aldus directeur Rich Pearson. "Ondanks dat er niet veel gebeurd in het filmpje, weet het mensen toch te fascineren."

Sterker nog; kijkers die na het reclamefilmpje nog geen genoeg hadden van de rustgevende beelden, kunnen op Youtube genieten van een langere versie. Hierin wordt er zelfs 11 minuten geverfd.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Britse tv-kijkers flippen om ellenlange verf-reclame
Sluiten