Metro
Metro Good vibes 23 mrt 2016 / 11:02 uur

Switch kost Izachar erg veel energie

In Metro’s consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? koppelt Ton Broekhuisen Pluimen aan alsnog opgeloste consumentenklachten.

Klacht

Izachar Ogenio (Amsterdam) switcht per februari 2015 van Essent naar zusterbedrijf energiedirect.nl. Juni 2015 gaat het mis.

Izachar: „Sinds juni krijg ik elke maand aanmaningen, terwijl ik altijd netjes op tijd betaal. Kennelijk heb ik de voorschotnota over juni niet betaald. Maar daar ben ik nooit op geattendeerd. In januari 2016 waren de aanmaningskosten opgelopen tot 500 euro. Omdat ik weiger die te betalen, wil energiedirect.nl mijn contract ontbinden. Het openstaande bedrag is nu 599 euro (aanmaningskosten + 99 euro onbetaald voorschot juni 2015). Help alsjeblieft!”

Reactie energiedirect.nl

Mijn contact met energiedirect.nl levert deze constructieve reactie op: „De nota over juni 2015 staat inderdaad nog open. Door migratie van onze systemen is er geen herinnering gestuurd. Het voorschot december 2015 en de aanmaningskosten januari 2016 zijn evenmin voldaan. De klant beaamt dit. De overige aanmaningskosten zijn kwijtgescholden. We hebben de volgende betalingsregeling aangeboden voor het nog openstaande restantbedrag van 352 euro: vanaf 10 maart vijf maandelijkse termijnen van 70 euro. De klant is erg blij met deze oplossing.”

Juryrapport

Jammer dat de dialoog uitbleef. Trefwoord: miscommunicatie. Wél een Pluim voor de manier waarop energiedirect.nl deze herkansing heeft benut.

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van 35 euro) gaat naar Izachar Ogenio.

Spotlights op je klacht?

Mail je klacht of Pluim naar Ton Broekhuisen: [email protected]. Bij selectie ontvang je bericht.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Switch kost Izachar erg veel energie
Sluiten