Metro
Metro Good vibes 30 mrt 2016 / 12:08 uur

Sony strijkt met hand over hart

In Metro’s consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? koppelt Ton Broekhuisen Pluimen aan alsnog opgeloste consumentenklachten.

Klacht over headset

Pim Kamminga (Nieuwleusen) meldt zich met een klacht over zijn draadloze Sony Stereo Bluetooth headset SBH80. Pim kocht deze headset september 2014 bij Bol.com. In oktober 2015 – een maand nadat de eenjarige Sony-garantie was verstreken – begaf de headset het. Pim: “Begin november 2015 nam ik hierover contact op met Sony. Ik kreeg het advies de headset op te sturen naar het Sony-reparatiecentrum. Helaas kwam ik van een koude kermis thuis. Sony stelde onveranderd dat op dit soort producten slechts een jaar garantie zit. Ik kon kiezen uit de volgende opties: repareren: 105,27 euro. Ongerepareerd retour: 50,82 euro. Headset vernietigen: gratis. Volgens de wet heb ik echter recht op een deugdelijk product. En een deugdelijk product begeeft het niet na dertien maanden. Help me alsjeblieft!”

Reactie Xperia Support Sony Nederlands

Mijn contact met Sony levert de volgende constructieve reactie op: “Naar aanleiding van ons telefoongesprek, hebben we besloten de headset SBH80 van de heer Kamminga te vervangen binnen garantie. De klant heeft ons inmiddels bedankt voor deze oplossing.”

Juryrapport

Garantie houdt niet automatisch op als de door de fabrikant gestelde garantietermijn is verstreken. Pluim voor Sony dat voor deze oplossing is gekozen.

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van 35 euro) gaat naar Pim Kamminga.

Spotlights op je klacht?

Mail je klacht of Pluim naar Ton Broekhuisen: [email protected]. Bij selectie krijg je bericht.

Reageer op artikel:
Sony strijkt met hand over hart
Sluiten