Redactie Metro
Redactie Metro Good vibes 8 mrt 2016
Leestijd: 1 minuut

Aanpak Derma Supreme wekt verwarring

In Metro’s consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? koppelt Ton Broekhuisen Pluimen aan alsnog opgeloste consumentenklachten.

Klacht

Simone Roelfsema (Oud-Beijerland) bestelt november 2015 een proefpakketje crème bij Derma Supreme. Ze betaalt € 9,95 via iDEAL en ontvangt daarna keurig drie tubetjes. Tot haar verbazing laat Derma Supreme januari 2016 weten dat er ‘vanwege haar abonnement’ een vervolgpakket (€ 72,95) onderweg is.

Simone: “Maar ik heb nooit iets getekend. Contact met Derma Supreme leverde op dat ik mijn ‘abonnement’ weliswaar kon opzeggen, maar vastzat aan het vervolgpakket. Het bedrag zou automatisch worden afgeschreven. Dat pikte ik niet. Uiteindelijk spraken we af dat ik het pakketje onbeschadigd zou retourneren. Waarmee de kous af zou zijn. Nadat ik dat (aangetekend) had gedaan, werd tóch € 72,95 van mijn rekening afgeschreven. Dat bedrag heb ik gestorneerd. Derma Supreme stelt dat ik dit bedrag moet betalen. Anders komt er een boete van minimaal € 40 bij. Graag je hulp!”

Reactie Derma Supreme

“We hebben op diverse momenten tijdens het traject gecommuniceerd hoe ons concept werkt. Helaas heeft deze klant dit niet gelezen of begrepen. Bij wijze van uitzondering sluiten we dit dossier af. Vervolg- of betalingsmails zullen uitblijven.”

Juryrapport

Googelen levert op dat Simone niet de enige is met vraagtekens over de werkwijze van Derma Supreme. Een Pluim is ver weg.

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van € 35) gaat naar Simone Roelfsema.

Spotlights op je klacht?

Mail je klacht of Pluim naar Ton Broekhuisen: [email protected] Bij selectie krijg je bericht.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang twee keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.

Reageer op artikel:
Aanpak Derma Supreme wekt verwarring
Sluiten