Veronica repareert klacht voorbeeldig
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.metronieuws.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2F1a6e2548b1c532dd4529b737523a8a8e-1455562065.jpeg)
In Metro’s consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? koppelt Ton Broekhuisen Pluimen aan alsnog opgeloste consumentenklachten.
Klacht
Carina van Dijk (Almere) honoreert 6 oktober 2015 een aanbiedingsmail van Veronica Magazine: 2 Deoleenpakketten voor 29,90 euro plus verzendkosten. Carina betaalt via iDeal. Ze ontvangt een bevestigingsmail: haar betaling is ontvangen. Beide pakketten zullen binnen twee weken worden bezorgd.
Carina: „Inmiddels zijn we vier maanden, vijf mailtjes en vier telefoongesprekken verder. Maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Het gaat niet om een wereldbedrag. Maar ik raak hier knap gefrustreerd van. Help me alsjeblieft!”
Reactie Veronica
Contact met Veronica levert snel een constructieve reactie op. „Wat ontzettend vervelend dat deze klant keer op keer van het kastje naar de muur is gestuurd. Normaliter sturen we bij klachten direct een nieuw product of retourneren we het aankoopbedrag. We gaan grondig uitzoeken wat hier mis is gegaan. Vandaag nog gaat er een Deoleenpakket de deur uit. Een van de zeven producten hebben we helaas niet op voorraad. Ter compensatie sturen we een aantal extra beauty goodies.”
Juryrapport
Al twee dagen na interventie wordt een fraai Deoleenpakket afgeleverd bij Carina. Met daarbij een excuusbrief voor de gang van zaken. Het totale aankoopbedrag (29,90 euro) wordt teruggestort. Pluim voor de wijze waarop Veronica deze herkansing heeft benut!
Groene Pluim
De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van 35 euro) gaat naar Carina van Dijk.
Spotlights op je klacht?
Mail je klacht of Pluim naar Ton Broekhuisen: [email protected] Bij selectie krijg je bericht.