Metro
Metro Good vibes 23 feb 2016 / 07:30 uur

Oxxio draait onterechte switch terug

In Metro’s consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? koppelt Ton Broekhuisen Pluimen aan alsnog opgeloste consumentenklachten.

Klacht

Begin oktober 2015 staat er een vertegenwoordiger van Oxxio aan de deur bij Johan Havekes (Harderwijk). Hij probeert Johan te bewegen van energieleverancier te switchen. In dit geval: van Essent naar Oxxio.

Johan: „Het aanbod was inclusief een gratis device. Ik zou Oxxiotarieven opgestuurd krijgen zodat ik kon beoordelen of een overstap aantrekkelijk zou zijn. Ik heb die door Oxxio opgestuurde tarieven nooit bekeken, want had intussen al beslist bij Essent te blijven.”

Op 30 december 2015 krijgt Johan een welkomstmail van Oxxio. Hij blijkt vanaf 1 januari 2016 vast te zitten aan een driejarig contract. Wat Johan ook tegenwerpt: Oxxio houdt hem aan zijn contract. Dus schakelt Johan deze rubriek in.

Reactie Oxxio

Contact met Oxxio levert de volgende reactie op. „Zoals in eerste instantie ook door ons was beloofd, wordt deze klant zo snel mogelijk terug geswitcht naar zijn vorige leverancier. Daarnaast hebben we de klant excuses en een cadeaubon aangeboden vanwege deze onterechte gang van zaken. De klant heeft aangegeven tevreden te zijn met de nu geboden oplossing. Oxxio hecht aan tevreden klanten. Deze klacht laat zien dat we het nog beter kunnen doen.”

Juryrapport

Nog op de dag van mijn interventie lost Oxxio deze klacht op. Anders dan het voortraject, is dat wél Pluimwaardig.

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van 35 euro) gaat naar Johan Havekes.

Spotlights op je klacht?

Mail je klacht of Pluim naar Ton Broekhuisen: ton@tonbroek.nl Bij selectie krijg je bericht.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Oxxio draait onterechte switch terug
Sluiten