Carolien Tsao
Carolien Tsao Good vibes 24 feb 2016 / 07:55 uur

Dove klant krijgt lief briefje bij koffie Starbucks

Bij Starbucks doen ze er alles aan om het hun klanten zo goed mogelijk naar hun zin te maken. Een medewerker van het filiaal in Leesburg in het Amerikaanse Virginia bewijst dat: ze volgt voor haar dove klanten een cursus gebarentaal om hun dezelfde ervaring te kunnen bieden als andere klanten.

Ibby Piracha komt zo’n drie keer per week bij de betreffende Starbucks. Hij is doof en de barista was daarvan op de hoogte. Toen zij haar klant in gebarentaal vroeg wat hij wilde drinken, was Ibby blij verrast. Naast zijn naam op zijn coffee-to-go schreef ze een aangrijpend briefje dat ze bij de koffie aan hem gaf. ,,Ik heb gebarentaal geleerd zodat u dezelfde bediening krijgt als iedereen", stond erop. De 23-jarige vaste klant deelde er een kiekje van op zijn Facebook dat de hele wereld overging.

Oh, I gotta love this place. Starbucks woman cashier, she wrote it to me and she knew I am deaf. I am surprised she…

Gepostet von Ibby Piracha am Freitag, 19. Februar 2016

Typen

Aan Good Morning America vertelde Ibby dat hij meestal zijn telefoon gebruikt om een drankje te bestellen, namelijk door zijn bestelling op zijn scherm te typen en dat aan de barista te laten zien. Zij vertelde hem dat ze YouTube had geraadpleegd, omdat deze manier van bestellen vaker voorkwam. ,,Dat toont duidelijk haar respect voor doven. Zo inspirerend”, reageert de dove man. ,,Ik ben zo blij met haar.”

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Dove klant krijgt lief briefje bij koffie Starbucks
Sluiten