Metro
Metro Good vibes 19 feb 2016 / 13:53 uur

Anita vindt coulance Nissan mager

In Metro’s consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? koppelt Ton Broekhuisen Pluimen aan alsnog opgeloste consumentenklachten.

Klacht

Anita Akveld (Delft) koopt juni 2011 een nieuwe Nissan Juke bij Nissan dealer Dobbe te Leidschendam. Vanaf juni 2014 is de auto in onderhoud bij Anita’s ‘oude’ garage: Auto’s Kleyweg Den Hoorn (samenwerkingsverband met Nissan-dealer Zeeuw & Zeeuw te Wateringen).

Anita: „Bij kilometerstand 30.000 ging in juni 2015 het ESP-lampje op het dashboard branden: defecte sensor. Terwijl dit ESP-systeem levenslang mee zou moeten gaan. Kosten nieuwe sensor: 333,08 euro. Nota, inclusief arbeidsloon: 773,28 euro. Nissan vergoedt de helft van de sensor: 166,54 euro. Door mij betaald: 606,73 euro. Teleurstellend. Help me!”

Reactie Nissan

Nissan Nederland stelt onmogelijk te kunnen garanderen dat er nooit een defect kan ontstaan. „Nissan biedt een garantietermijn van drie jaar met een maximum van 100.000 km. Buiten deze garantietermijn zijn er beperkte mogelijkheden om in uitzonderlijke gevallen tegemoet te komen in eventuele reparatiekosten. Op basis van deze gegevens is genoemde coulance aangeboden. Spijtig dat de klant een andere verwachting heeft, maar we zien geen mogelijkheden om de geboden compensatie te verruimen.”

Juryrapport

Contact met garantie-expert Certimark levert op dat garantie gekoppeld zou moeten worden aan de levensverwachting van een product. Ofwel: coulance is te vrijblijvend. Een Pluim is dus te ruimhartig.

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van 35 euro) gaat naar Anita Akveld.

Spotlights op je klacht?

Mail je klacht of Pluim naar: [email protected] Bij selectie krijg je bericht.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Anita vindt coulance Nissan mager
Sluiten