Metro
Metro Good vibes 13 nov 2015 / 14:40 uur

Vodafone honoreert verzoek btw op particuliere nota

In de consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Marco Ahsmann (Oss) laat ons weten met de handen in het haar te zitten vanwege stroeve communicatie met Vodafone over de vermelding van btw op telefoonnota’s.

Marco preciseert: “In de kern gaat het om iets heel simpels. Tot maart 2015 ontving mijn echtgenote maandelijks Vodafone-nota’s mét btw. Vanaf april wordt (zeer tegen onze zin) de btw echter niet meer vermeld op de nota’s van particuliere gebruikers. Dus heb ik telefonisch contact gezocht met Vodafone. Mij werd toegezegd dat de btw alsnog vermeld zou worden. Maar eind april bleek dat niet zo te zijn. Ik kreeg te horen dat mijn echtgenote maar moest switchen naar een zakelijk abonnement. Zonder extra kosten. Dat hebben we dus gedaan. Met als gevolg dat er de eerste maanden dubbele abonnementskosten in rekening werden gebracht. Pas na circa vier maanden intensief corresponderen, is die fout gecorrigeerd. Uiterlijk 20 augustus zouden we de facturen met btw ontvangen. Maar dat is nog steeds niet gebeurd. Kennelijk kan Vodafone niet aan mijn verzoek voldoen. Maar zeg dat dan, en ontbind het contract. Kortom, kan deze rubriek beweging in deze zaak brengen?”

Contact met Vodafone

We benaderen Vodafone 13 oktober met deze klacht. Vodafone laat meteen weten deze klacht te gaan onderzoeken. Al snel krijgen we teruggekoppeld dat Vodafone per april 2015 gestopt is met de vermelding van btw op facturen van particulieren om ze overzichtelijker te maken. Geven particulieren echter aan nota’s met btw te willen ontvangen, dan blijft dat mogelijk. In dit specifieke geval is dit verzoek echter niet correct verwerkt. Vodafone biedt hiervoor excuses aan. Voortaan ontvangt Marco’s echtgenote haar nota’s weer mét btw. De nota’s vanaf april zijn op 26 oktober alsnog van btw voorzien. Missie geslaagd!

Reactie Vodafone

“Meneer Ahsmann heeft veel moeite moeten doen om iets simpels geregeld te krijgen. Dat is niet zoals het hoort en daar balen we ontzettend van. We hebben het inmiddels opgelost en een bloemetje gestuurd met onze excuses. Hopelijk kunnen we nu weer met een schone lei verder.”

Juryrapport

Jammer dat het zo lang duurde voordat het btw-verzoek van Marco werd gehonoreerd. Pluimwaardig dat Vodafone deze fout erkent. En heeft gerepareerd.

Spotlights op jouw klacht of Pluim?

Mail je klacht of Pluim naar: [email protected]

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (de cadeaubon vol belevenissen ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Marco Ahsmann (Oss).

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Vodafone honoreert verzoek btw op particuliere nota
Sluiten