Metro
Metro Good vibes 5 nov 2015 / 20:10 uur

Bestellen bij HelloFresh gekoppeld aan lidmaatschap

In de consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en instellingen die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Marieke van Gompel (Tilburg) voelt zich slachtoffer van wat ze noemt een ‘agressieve marketingactie van HelloFresh’.

Marieke licht toe: „Ik had kleding besteld bij Zalando. Bij mijn bestelling zat een kortingskaart (20 euro) voor een maaltijdenbox bij HelloFresh (drie maaltijden voor twee personen). De maaltijden waren over het algemeen prima. Wat ik níet wist: door een box te bestellen, werd ik verplicht een tweede box voor 40 euro af te nemen. Ik werd daarop geattendeerd via een herinneringsmail op 13 oktober. Tot 14 oktober kon ik annuleren.”

„Achterdochtig geworden, bezocht ik de website van HelloFresh: voor de komende vier weken stonden leveringen ingepland. Op een na heb ik die kunnen annuleren. De tweede box kon volgens de klantenservice van HelloFresh niet meer worden geannuleerd. Bovendien kan het lidmaatschap, dat automatisch afgesloten wordt bij het activeren van de kortingsbon, pas worden opgezegd na de tweede levering. Kan deze rubriek de spotlights zetten op deze vorm van misleiding?”

Contact met HelloFresh

We seinen HelloFresh in over Mariekes klacht. Met het verzoek om de bestelling van een maaltijdenbox los te koppelen van een automatisch flexibel HelloFresh-lidmaatschap. Googelen levert immers op dat meer mensen zich ‘overrompeld’ voelen.

HelloFresh vindt het vervelend dat Marieke overvallen werd door de bezorging van de tweede box en komt uiteindelijk tot de volgende reactie.

Reactie HelloFresh

„HelloFresh hanteert een flexibel lidmaatschapsmodel: wekelijks een box met ingrediënten bij de klant thuisbezorgen. Klanten kunnen zelf inplannen wanneer ze een box ontvangen. Liever eerst eenmalig een maaltijdenbox bestellen, kan ook door een Proefbox te bestellen via onze website.”

„Een lidmaatschap bestaat uit minimaal twee boxen. Opzeggen kan pas nadat twee boxen besteld zijn. Uit het verhaal van Marieke blijkt dat we dit beter kunnen communiceren. We hebben samen met Marieke een oplossing gevonden en we bekijken hoe we onze formule nog duidelijker kunnen communiceren.”

Reactie Marieke van Gompel

„Fijn dat je hierin gedoken bent. Dank daarvoor!”

Juryrapport

Fijn dat HelloFresh toezegt om duidelijker te communiceren naar (potentiële) klanten. Een aanmoedigingspluim voor dit luisterend oor!

Spotlights op jouw klacht of Pluim?

Mail je klacht of Pluim naar: [email protected]

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (de cadeaubon vol belevenissen ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Marieke van Gompel (Tilburg).

Lees ook: Oxxio lost klacht op na miscommunicatie

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Bestellen bij HelloFresh gekoppeld aan lidmaatschap
Sluiten