Metro
Metro Good vibes 20 nov 2015 / 10:40 uur

Aad gaat lachend opnieuw de boot in met Spido

In de consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven of instellingen die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Spontane Pluim

Het regent Spontane Pluimen de laatste weken. Een goed teken natuurlijk, want dan blijft het breekijzer fris voor die gevallen waarin interventie wél vereist is. Deze keer een Spontane Pluim voor de voorbeeldige manier waarop Spido een klacht omboog tot Pluim.

Case

Aad van Dijk (Rotterdam) wil zijn bewondering voor het klantvriendelijke optreden van Spido in Rotterdam niet onder stoelen of banken steken. Hij licht graag toe waarom.

Aad: „Om onze 43-jarige huwelijksdag van een extra feestelijk tintje te voorzien, maakten mijn vrouw Ellie en ik, samen met mijn – in Leiden wonende – zoon Arjan en zijn Amerikaanse vrouw Lauren, op 12 september 2015 een Spido-rondvaart door de Rotterdamse haven. De rondvaart duurde 75 minuten. Prijs: 11,75 euro per persoon. Rotterdam is een dynamische stad met een fantastische haven waar natuurlijk veel over te vertellen valt. Hoewel we ons op een rustige plek op het schip hadden genesteld, kwam het geluid helaas slecht door. Vooral voor mijn schoondochter Lauren was het jammer dat de uitleg praktisch onverstaanbaar was.”

Na de rondvaart seinde Aad Spido telefonisch in dat het slechte geluid een smet was op het uitje. Aad: „Spido nam onze klacht meteen heel serieus. Beloofd werd dat het geluid direct verbeterd zou worden. Om dat zelf te kunnen ervaren, koppelde Spido hier gratis een vervangende rondvaart aan. Op 28 november gaan we wederom aan boord. Vooral voor mijn schoondochter Lauren vind ik het heel fijn dat ze nu de gelegenheid krijgt alles te weten te komen over de haven. Hulde voor dit genereuze aanbod. Dikke Pluim voor Spido!”

Reactie Spido

„Wat leuk dat we deze Spontane Pluim hebben gekregen. We hopen mijnheer Van Dijk tijdens deze aangeboden rondvaart alsnog te overtuigen van onze service en de kwaliteit van ons product. We wensen hem en zijn familie alvast een fijne vaart!”

Reactie Aad van Dijk

„Heel fijn dat ik via Metro de kans krijg om deze mooie geste van Spido te delen met het grote publiek!”

Juryrapport

Er kan altijd weleens iets misgaan. Spido heeft deze klacht voortreffelijk opgelost. Een schoolvoorbeeld hoe je van ontevreden klanten ambassadeurs van je organisatie, bedrijf of merk kunt maken. Een welverdiende Spontane Pluim voor Spido dus.

Spotlights op jouw klacht of Pluim?

Klacht of Pluim? Mail naar Ton Broekhuisen. E-mailadres: [email protected]

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (de flexibele cadeaubon ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Aad van Dijk (Rotterdam).

Lees ook: Van Klacht Naar Pluim? over HelloFresh

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Aad gaat lachend opnieuw de boot in met Spido
Sluiten