Metro
Metro Good vibes 23 okt 2015 / 08:42 uur

Telefoonaanbieder hollandsnieuwe compenseert Bas

In de consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en instellingen die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Op 20 juni 2015 loopt het Ben-abonnement van Bas Rieter (Utrecht) af. Via Studentmobiel.nl ontdekt hij een abonnement van hollandsnieuwe, inclusief een iPhone 5s (32GB). Totaalprijs: 35 euro per maand.

Bas: „Toen begon de narigheid. Bij hollandsnieuwe had ik aangegeven dat ik mijn vaste nummer wilde behouden. Dat zou geen enkel probleem zijn. Een week later was mijn abonnement echter nog steeds niet geactiveerd. De klantenservice van hollandsnieuwe liet me weten dat het om een technische storing ging die nog zeker een week zou duren. Na acht dagen nam ik opnieuw contact op. Mij werd verteld dat de storing langer duurde dan verwacht. Hoe lang precies, was niet bekend.”

„Omdat ik bereikbaar moet zijn, heb ik een nieuw abonnement bij Ben afgesloten (40 euro per maand). Maar hollandsnieuwe schrijft wel ‘gewoon’ maandelijks 35 euro af, zonder dat ik gebruik kan maken van mijn abonnement. Mijn maandelijkse telefoonkosten bedragen nu dus 75 euro. Dat kan ik simpelweg niet opbrengen. Deze rubriek is mijn laatste redmiddel. Help me, alsjeblieft!”

Contact met hollandsnieuwe

Ons contact met hollandsnieuwe verloopt soepel. Erkend wordt dat er bij deze nummerportering het nodige is misgegaan. Het traject naar nummerbehoud moest daardoor opnieuw worden ingezet. Het spijt hollandsnieuwe dat Bas dubbele kosten heeft moeten maken. De bel- en internetbundel hoeft hij pas te betalen zodra de nummerportering is gelukt. Ook worden de al gedane betalingen van de afgelopen maanden teruggestort. Sinds maandag 12 oktober beschikt Bas via zijn hollandsnieuwe-abonnement weer over zijn vaste nummer.

Reactie hollandsnieuwe

„Bij de aanvraag voor nummerbehoud is een datum gekozen binnen de wettelijk gestelde opzegtermijn van 30 dagen. Die aanvraag werd afgekeurd. Bij de tweede poging ging het mis omdat het systeem keek naar de eerste beoordeling. Inmiddels zijn onze systemen aangepast. Fijn dat het nu is opgelost voor deze klant. De door hem extra gemaakte kosten zijn gecompenseerd. Excuses voor het ongemak.”

Reactie Bas Rieter

„Hartelijk dank voor je hulp en inzet om mijn problemen met hollandsnieuwe versneld op te lossen!”

Juryrapport

Jammer dat hollandsnieuwe zo veel tijd nodig had om de nummerportering te realiseren. Wél een Pluim voor de wijze waarop de door deze rubriek geboden herkansing is benut!

Spotlights op jouw klacht of Pluim?

Mail je klacht of Pluim naar: [email protected]

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (de cadeaubon vol belevenissen ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Bas Rieter (Utrecht).

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Telefoonaanbieder hollandsnieuwe compenseert Bas
Sluiten