Jurgen van der Hoeven
Jurgen van der Hoeven Good vibes 27 okt 2015 / 12:23 uur

Huid Brit laat los na spinnenbeet

Sunil Dade was nooit bang voor spinnen: ,,Maar nu wel!” Voor de man eindigde de was van de lijn halen in een bezoek aan het ziekenhuis. Toen hij de droge was over zijn schouder gooide, voelde hij een verschrikkelijke pijnscheut door zijn lichaam en rende schreeuwend naar binnen. Hij bleek te zijn gebeten door een giftige valse weduwe.

Giftige spin

Dade wist niet wat hem overkwam, maar toen zijn broer een dode spin op zijn shirt aantrof, werd alles duidelijk; hij was gebeten door de giftige spin.

https://twitter.com/hype_page/status/658553926845726721

Hoewel hij probeerde al het gif uit zijn lichaam te knijpen, werd een groot deel van zijn huid rond de beet zwart. De volledige breedte van zijn nek is verschroeid en een week na het incident heeft hij nog altijd moeite met het draaien van zijn hoofd en slaapt hij slecht.

Thuis

De 33-jarige Dade, loodgieter in opleiding, heeft zijn werk tijdelijk moeten staken. ,,Ik heb wel eens twee wervels gebroken bij een val, ben wel eens gestoken door een bij, maar dat was totaal niet te vergelijken met dit. Dit was een miljoen keer erger. Het voelde alsof ik door de bliksem was geraakt”, vertelt hij aan The Daily Mail.

Dade herinnert dat zijn armen en benen oncontroleerbaar begonnen te trillen. Daar schoot zijn 25-jarige broertje Sandeep te hulp. ,,Hij wees naar mijn trui. Daar zat een dode spin met een dikke buik bovenop. Ik heb spinnen met langere benen gezien, maar deze spin had een grote, harde, zwarte buik, met wit en grijs erop. En het had giftanden. Toen ik later op internet keek, begreep ik dat het een giftige valse weduwe was.”

Verschroeide huid

De man probeerde de pijn te negeren, maar bracht een dag later toch een bezoek aan de huisarts, die hem direct doorstuurde naar de spoedeisende hulp. Hij kreeg antibiotica voorgeschreven, maar zijn huid bleef donker worden en liet vervolgens los.

De in Greenform woonachtige Dade heeft de dader direct weggegooid, maar volgens zijn huisarts is het inderdaad een valse weduwe geweest. Hij stelde dat zulke incidenten zeldzaam zijn in Groot-Brittannië.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Huid Brit laat los na spinnenbeet
Sluiten