Metro
Metro Good vibes 1 okt 2015 / 18:35 uur

Bosch lost klacht over condensdroger subliem op

In de consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Rudolf Servaas (Assen) is ontevreden over zijn – op 29 mei 2013 aangeschafte – Bosch wasdroger: een zogeheten warmtepompdroger met zelfreinigende condensor. Prijs: € 726,-. Rudolf: “Pluizen van het wasgoed worden niet afdoende afgevangen door de ingebouwde filters waardoor de condensor na verloop van tijd verstopt raakt. Met overstroming tot gevolg. Een monteur van Bosch moest de complete machine ontmantelen om de ‘zelfreinigende condensor’ te reinigen. Dat kwam me op een rekening van € 85,06 te staan, terwijl deze reparatie nog binnen de fabrieksgarantieperiode van twee jaar viel. Bosch stelt dat vervuiling van de machine niet onder de garantie valt. Onzin: we hebben de gebruiksaanwijzing stipt opgevolgd. Na aandringen, heeft Bosch de helft van de monteurskosten vergoed: € 42,53. We vrezen dat dit probleem zich gaat herhalen en willen een duurzame oplossing. Kan deze consumentenrubriek ons helpen?”

Contact met Bosch

Bosch reageert snel en constructief. Gesteld wordt dat de reparatiedatum 18 augustus 2015 was. Dus buiten de fabrieksgarantieperiode viel. Desondanks besloot Bosch uit coulance alleen het arbeidsloon (€ 85,06 euro) van de Bosch-monteur in rekening te brengen. Op 25 augustus 2015 crediteert Bosch 50% (€ 42,53) van deze kosten. Bosch laat ons in eerste instantie weten ook de nog resterende 50% van de monteurskosten te zullen crediteren. Waarna we aandringen op de door Rudolf gewenste duurzame oplossing: een nieuwe condensdroger. Overtuigd van het eigen concept biedt Bosch Rudolf een nieuwe, identieke condensdroger aan. Op 25 september leverde Bosch deze nieuwe condensdroger af. De ‘oude’ ging mee voor uitgebreid onderzoek naar de Bosch-werkplaats in Tiel. Afgesproken is dat Rudolfs hernieuwde ervaringen met dit Bosch-product na een jaar zullen worden geëvalueerd.

Reactie Bosch

“We zijn blij dat de familie Servaas tevreden is met de geboden oplossing. Daar is het ons uiteindelijk allemaal om te doen! Omdat wij overtuigd zijn van de techniek van de zelfreinigende condensor, zijn wij heel benieuwd naar de bevindingen van de familie Servaas over 1 jaar.”

Juryrapport

Bosch gelooft heilig in het concept van de zelfreinigende condensor. Deze puike oplossing is daar het ultieme bewijs van. Vette Pluim voor Bosch!

Spotlights op jouw klacht of Pluim?

Mail je klacht of Pluim naar: [email protected]

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (de flexibele cadeaubon ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Rudolf Servaas (Assen).

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Bosch lost klacht over condensdroger subliem op
Sluiten