Metro
Metro Good vibes 3 sep 2015 / 18:35 uur

Seats and Sofas lost klacht toch voorbeeldig op

In consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Dan Aardema (Hoofddorp) koopt april 2014 een nieuw bankstel (kleur cream, type Lucca, 3-zitsbank en 2-zitsbank) bij Seats and Sofas in Mijdrecht. Augustus 2014 wordt het nieuwe bankstel afgeleverd.

Dan: “Helaas vol schaaf- en olieplekken. Ik heb Seats and Sofas daarover ingeseind. De banken zijn toen direct teruggenomen. Het nieuw bestelde bankstel stond eind februari 2015 voor ons klaar. In verband met een verbouwing van onze woonkamer in mei / juni hebben we de banken begin juli opgehaald. In plaats van cream is het bankstel geel / zandkleurig. We hebben dit meteen gemeld. We zijn meerdere keren bij Seats and Sofas in Mijdrecht langs geweest. Maar een oplossing leverde dat niet op. De banken hebben thuis drie weken in de verpakking gestaan. In de hoop dat ze nog terug konden. Uiteindelijk heb ik de verpakking er maar vanaf gehaald. Maar de bankkleur past totaal niet bij onze inrichting. In feite hebben we dit geld dus in het water gegooid. Help ons alsjeblieft.”

Contact met Seats and Sofas

We prikken deze klacht in het hart van Seats and Sofas. Dat levert al dezelfde dag een eerste reactie op. Strekking: we gaan kijken of er een oplossing mogelijk is. Dat blijkt zo te zijn. Trefwoord: coulance. Na nog wat correspondentie, zoeken Dan en zijn vrouw 20 augustus een nieuw, duurder bankstel uit in het Seats and Sofas-filiaal in Alkmaar. Tegen een scherpe prijs en met slechts € 300 bijbetaling kiezen ze voor een zwart bankstel (type: Stereo).

Dan: “We zijn enorm blij met deze mooie oplossing. De nieuwe banken worden verwacht in december. We mogen in de tussentijd de huidige banken gebruiken. Pluim voor Seats and Sofas!”

Reactie Seats and Sofas

“We zijn erg blij dat de heer Aardema zeer tevreden is over de oplossing die we hebben aangeboden.”

Juryrapport

Fijn natuurlijk dat er alsnog een puike oplossing uit de bus is gerold. Pluim voor Seats and Sofas voor het snelle en constructieve schakelen met deze rubriek.

Spotlights op jouw klacht of Pluim?

Mail je klacht of Spontane Pluim naar Ton Broekhuisen. E-mailadres: [email protected]

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (de flexibele cadeaubon ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Dan Aardema (Hoofddorp).

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Seats and Sofas lost klacht toch voorbeeldig op
Sluiten