Redactie Metro
Redactie Metro Good vibes 10 sep 2015 / 18:30 uur

Jumbo haalt cadeaubonnen Parfum.nl uit de rekken

Consumentenrubriek

In Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Wat vooraf ging

Al eerder stelden we de dubieuze praktijken van Parfum.nl aan de kaak: te regelmatig verzuimt Parfum.nl bestelde (en betaalde) producten te leveren. Verzoeken om het al overgemaakte bedrag terug te storten, worden regelmatig niet gehonoreerd. Waardoor er veel gedupeerden te betreuren zijn. Ook al doordat er in winkels Parfum.nl-cadeaubonnen worden verkocht. Tot voor kort ook bij Jumbo. Na onderstaande klacht van Martha van de Pol (Nijmegen) haalde Jumbo deze cadeaubonnen per 27 juli 2015 uit de rekken.

Case

Martha kocht een Parfum.nl–cadeaubon (25 euro) bij een Jumbo-filiaal in Nijmegen.

Martha: “Op 4 juni 2015 heb ik 30 ml Yves Saint Laurent Parisienne bij Parfum.nl besteld. Prijs: € 49,95. Ik wilde deels betalen met genoemde Jumbo-cadeaubon. Maar Parfum.nl heeft het door mij bestelde parfum nooit geleverd. Ik heb Parfum.nl verzocht mijn geld te retourneren. Helaas wordt er niet gereageerd op mijn telefoontjes en e-mails. Ik voel me bedrogen door Pafum.nl. Los hiervan begrijp ik niet waarom Jumbo deze cadeaubonnen aanbiedt. Met zo’n fout bedrijf zou Jumbo niet samen moeten willen werken. Wellicht kan deze rubriek mijn grief onder de aandacht brengen van Jumbo?”

Contact met Jumbo

We leggen bovenstaande voor aan Jumbo Supermarkten BV. Jumbo laat weten het heel vervelend te vinden dat klanten de dupe zijn geworden van Parfum.nl. En vraagt meer informatie om deze kwestie zorgvuldig uit te kunnen zoeken. Binnen een week laat Jumbo ons weten met klem afstand te nemen van de Parfum.nl-praktijken. Om herhaling in de toekomst te voorkomen, stopt Jumbo de (indirecte) samenwerking met Parfum.nl. De Parfum.nl-cadeaubonnen worden per direct uit de Jumbo-winkels gehaald. Jumbo biedt Martha excuses aan en vergoedt de door Martha geleden financiële schade.

Reactie Jumbo

“Helaas waren de problemen met deze partij niet eerder bij ons bekend. Na contact gehad te hebben met de betreffende klant hebben wij de kwestie direct uitgezocht. Klanttevredenheid staat bij Jumbo immers hoog in het vaandel. We zijn blij dat dit naar tevredenheid is opgelost.”

Juryrapport

Een vette Pluim voor de slagvaardige én klantvriendelijke actie van Jumbo. Goed gedaan!

Spotlights op jóuw klacht?

Een klacht of Pluim melden, kan via e-mailadres: [email protected]

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (de flexibele cadeaubon ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Martha van de Pol (Nijmegen).

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Jumbo haalt cadeaubonnen Parfum.nl uit de rekken
Sluiten