Jurgen van der Hoeven
Jurgen van der Hoeven Good vibes 14 sep 2015 / 13:47 uur

Hartverscheurende reclame vraagt meer orgaandonors

Het belang van orgaandonors is algemeen bekend. In Nederland is ongeveer 1 op de 5 mensen bereid om donor te worden. Jaarlijks sterven er mensen terwijl ze op de wachtlijst staan voor bijvoorbeeld een nieuw hart. In Argentinië worden mensen via een hartverscheurende reclame ook opgeroepen orgaandonor te worden.

Levertransplantatie

De reclame is gemaakt voor een organisatie die zich inzet voor levertransplantaties en is een ware tranentrekker. Aan het begin van de commercial zijn een oudere man en zijn trouwe viervoeter te zien. Duidelijk wordt dat de twee een hechte relatie hebben.

De twee zijn onafscheidelijk en wijken nimmer van elkaars zijde. Tot de man door een bepaalde ziekte wordt getroffen en naar het ziekenhuis wordt afgevoerd. Te zien is hoe de hond de ambulance volgt en uiteindelijk voor het ziekenhuis ligt te wachten tot zijn baasje weer naar buiten komt.

Orgaandonatie

De man komt echter niet meer door de deuren van het ziekenhuis naar buiten. Wel een jonge vrouw en wanneer de hond haar ziet, spitst hij zijn oren en kijkt hij op, alsof hij de organen van zijn voormalig eigenaar herkend. Organen die een ander nu helpen voort te leven.

Lees ook: Filmpje Gift roert je tot tranen toe

De reclame eindigt met een oproep voor mensen om te overwegen of ze hun organen willen doneren in geval van overlijden.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Hartverscheurende reclame vraagt meer orgaandonors
Sluiten