OTTO en het mysterie van de verdwenen hoogslapers
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.metronieuws.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2F90f3bb7bab4f59c21538f09215475207-1440673591.jpg)
In consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.
Case
Glenn Grootenboer (Rotterdam) meldt zich 7 mei 2015 met een klacht over de levering van een bij OTTO besteld bed.
Glenn: “Ik heb op 10 april 2015 een hoogslaper voor mijn elfjarige zoon Justin Jay besteld bij otto.nl. Levertijd: drie weken. Na twee weken belde ik OTTO om naar de actuele stand van zaken te informeren. Mij werd verzekerd dat het nog tien dagen ging duren voor het bed zou arriveren. Nadat die tien dagen waren verstreken, heb ik weer gebeld. Deze keer zou het nog drie dagen duren. En dat ging zo maar door. Uiteindelijk kreeg ik zelfs te horen dat het onduidelijk was wanneer het bed hier zou arriveren. Sterker nog: bij OTTO weten ze niet eens waar het bed uithangt. Om gek van te worden. Graag je hulp!”
Interventie
We prikken de klacht 12 mei binnen bij OTTO. OTTO laat ons weten dat de door Glenn bestelde hoogslaper door PostNL is overgedragen aan de vrachtafdeling [email protected]. Vreemd genoeg is de hoogslaper daar niet meer te traceren. Dus bestelt OTTO de hoogslaper opnieuw. Inclusief (na overleg met Glenn) een bijbehorende onderlade. Wat er daarna nog allemaal misgaat (in het kort: ook de tweede hoogslaper verdwijnt in de Bermudadriehoek die PostNL / [email protected] heet) laat zich onmogelijk in deze beschikbare ruimte persen.
Op 29 juni wordt de bedlade bij Glenn afgeleverd. Van de hoogslaper ontbreekt dan onveranderd ieder spoor. Op 10 juli hijst OTTO definitief de witte vlag. Glenn besluit zelf maar een bed van steigerhout om de onderlade (prijs: € 199,99) heen te timmeren. Ter compensatie geeft OTTO € 100 korting op de onderlade. De kalender schrijft dan midden juli.
Juryrapport
OTTO had de pech dat deze rubriek de soapachtige verdwijningen van de tot twee keer toe bestelde hoogslaper op de voet kon volgen. Van een Pluim kan natuurlijk geen sprake zijn.
Reactie OTTO
“Ondanks dat beide hoogslapers door OTTO bij PostNL geleverd zijn, gaat het toch tweemaal fout. Hierop heeft OTTO overleg gehad met PostNL zodat dit in het vervolg voorkomen kan worden. OTTO heeft de heer Grootenboer haar oprechte excuses aangeboden en uit coulance € 100 korting verwerkt op de onderlade.”
Spotlights op jouw klacht of Pluim?
Klacht of Pluim? Mail naar Ton Broekhuisen. E-mailadres: [email protected]
Groene Pluim
De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (de flexibele cadeaubon ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Glenn Grootenboer (Rotterdam).