Metro
Metro Good vibes 13 aug 2015 / 18:40 uur

KPN geeft oud e-mailadres weer terug aan Rogier

In de consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en/of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Op 23 februari 2015 ontvangt Rogier van Eldert (Amstelveen) een mail van KPN: zijn E-mail Only abonnement zal worden beëindigd.

Rogier: “In eerste instantie ging ik uit van spam of phishing. KPN zou immers nooit dit soort agressieve mails sturen. Zeker niet aan klanten die al 22 jaar maandelijks betalen en geen plannen hebben om op te zeggen. Tegen mijn gewoonte in heb ik de link in de mail aangeklikt. Ik was toch ongerust. Op de in de link aangegeven site moest ik mijn adresgegevens en rekeningnummer invullen om mijn e-mailadres te kunnen behouden. Voor mij was dat het ultieme bewijs: het betrof hier een phishing mail. Ik heb er verder geen aandacht meer aan besteed.”

Eind mei werkt Rogiers KPN e-mailadres ineens niet meer. Rogier: “Ik heb direct KPN gebeld. Volgens KPN had ik opgezegd. Mijn vraag of KPN dat via gevoerde correspondentie aan kon tonen, eindigde in een welles-nietesspelletje. Dit terwijl ik nooit enige opzegging richting KPN heb gestuurd. Mijn gehele digitale leven is opgehangen aan mijn e-mailadres dat ik al sinds 1993 heb. DigiD, bank, pensioenaanbieders, werkgever, sportverenigingen, LinkedIn, werving- en selectiebureaus en sociale netwerken. Dit e-mailadres is dus ongelofelijk belangrijk voor me. Al 22 jaar lang. Help me alsjeblieft!”

Contact met KPN

We melden ons met deze klacht bij KPN. KPN zegt toe het dossier opnieuw te bekijken. Al binnen twee dagen levert dat een doorbraak op. KPN herstelt het e-mailadres. En stort uit coulance € 42,72 (= 12 x € 3,56 maandelijkse kosten E-mail Only abonnement) retour op Rogiers rekening.

Reactie KPN

“Helaas kan niet worden achterhaald hoe de opzegging heeft kunnen ontstaan. Wel is het begrijpelijk dat de klant heeft gedacht dat het bericht van KPN phishing betrof omdat hij zelf geen opzegging heeft willen doen. Gelukkig heeft de technische dienst inmiddels zijn E-mail Only pakket weer kunnen activeren. Uit coulance is besloten zijn pakketkosten van een jaar te crediteren. De heer Van Eldert is blij met de nu geboden oplossing.”

Juryrapport

Jammer natuurlijk dat deze rubriek eraan te pas moest komen om Rogier weer aan zijn e-mailadres te helpen. Lichtpuntje: KPN heeft aangetoond wel degelijk snel te kunnen schakelen!

Spotlights op jouw klacht of Pluim? Mail je klacht of Pluim naar: [email protected]

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (de flexibele cadeaubon ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Rogier van Eldert (Amstelveen).

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
KPN geeft oud e-mailadres weer terug aan Rogier
Sluiten