Metro
Metro Good vibes 2 jul 2015 / 18:40 uur

Wellstar herziet besluit en retourneert € 1.512,70

In de consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Kort na de introductie (augustus 2014) in Nederland van het van origine Duitse bedrijf Wellstar Byas (huidverzorgingsproducten), schaft Ellen-Joyce Beek (Amerongen) een Gold pakket aan. Normale prijs: € 2.691,–. Aanbieding: € 1.318,90. Ellen-Joyce: “Het door Wellstar geschetste verdienmodel verleidde me om hiervoor geld te lenen. Ik zou de eerste 4 weken € 8.340,– kunnen verdienen door klanten te enthousiasmeren voor Wellstar. Middels trainingen zou ik me hierin bekwamen. Gesteund door een upline (mentor). Maar die had het veel te druk met eigen Wellstar-activiteiten. Bovendien waren de producten uit mijn Gold pakket ondeugdelijk. De eye lifter ging vrijwel meteen kapot. De vervangende eye lifters functioneerden eveneens matig. Alle pogingen om mijn onvrede bij het hoofdkantoor kenbaar te maken, sorteerden geen effect. Uiteindelijk heb ik op 9 oktober 2014 (binnen de gestelde opzegtermijn van 3 maanden) de verbintenis opgezegd. Doordat Wellstar ineens een kortere opzegtermijn aanhield, kreeg ik mijn inschrijfgeld niet retour. Help me alsjeblieft!”

Contact met Wellstar

We melden deze klacht 17 oktober 2014 bij Eric Janssen (initiator Wellstar Nederland). Pas vanaf april 2015 (h)erkent Eric de positieve insteek van deze rubriek. Enerzijds wordt nadrukkelijk aangegeven dat Ellen-Joyce Beek te veel trainingen heeft gemist om succesvol te kunnen zijn. Anderzijds beseft Wellstar dat het communicatief in gebreke is gebleven. En dat de haperende apparatuur evenmin heeft bijgedragen aan een constructieve samenwerking.

Reactie Eric Janssen

“Het gaat hier om een zakelijke overeenkomst. Contractueel had mevrouw Beek de mogelijkheid om bij ontevredenheid de startset met demonstratieproducten te retourneren. En het inschrijfgeld terug te ontvangen. Op voorwaarde dat zij alle trainingen / workshops in die periode zou hebben gevolgd. En er actief aan had deelgenomen. Dat is niet gebeurd. Desondanks heeft Wellstar besloten het inschrijfgeld (€ 1.318,90) plus € 193,80 euro (afgenomen producten) terug te storten. Mevrouw Beek mag de demonstratieset houden. De integere bemiddeling van deze rubriek is debet aan dit besluit.”

Juryrapport

Deze klacht is te lang genegeerd door Wellstar. De nu gekozen oplossing kan echter worden gezien als eerste aanzet om voortaan transparanter met klachten om te gaan!

Spotlights op jouw klacht of Pluim?

Mail je klacht of Pluim naar: [email protected]

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (flexibele cadeaubon vol belevenissen ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Ellen-Joyce Beek (Amerongen).

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Wellstar herziet besluit en retourneert € 1.512,70
Sluiten