Metro
Metro Good vibes 2 jul 2015 / 18:00 uur

Wellstar herziet besluit en retourneert € 1.512,70

In Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Kort na de introductie (augustus 2014) in Nederland van het van origine Duitse bedrijf Wellstar Byas (huidverzorgingsproducten), schaft Ellen-Joyce Beek (Amerongen) een Gold pakket aan. Normale prijs: € 2.691,–. Aanbieding: € 1.318,90. Ellen-Joyce: “Het door Wellstar geschetste verdienmodel verleidde me om hiervoor geld te lenen. Ik zou de eerste 4 weken € 8.340,– kunnen verdienen door klanten te enthousiasmeren voor Wellstar. Middels trainingen zou ik me hierin bekwamen. Gesteund door een upline (mentor). Maar die had het veel te druk met eigen Wellstar-activiteiten. Bovendien waren de producten uit mijn Gold pakket ondeugdelijk. De eye lifter ging vrijwel meteen kapot. De vervangende eye lifters functioneerden eveneens matig. Alle pogingen om mijn onvrede bij het hoofdkantoor kenbaar te maken, sorteerden geen effect. Uiteindelijk heb ik op 9 oktober 2014 (binnen de gestelde opzegtermijn van 3 maanden) de verbintenis opgezegd. Doordat Wellstar ineens een kortere opzegtermijn aanhield, kreeg ik mijn inschrijfgeld niet retour. Help me alsjeblieft!”

Contact met Wellstar

We melden deze klacht 17 oktober 2014 bij Eric Janssen (initiator Wellstar Nederland). Pas vanaf april 2015 (h)erkent Eric de positieve insteek van deze rubriek. Enerzijds wordt nadrukkelijk aangegeven dat Ellen-Joyce Beek te veel trainingen heeft gemist om succesvol te kunnen zijn. Anderzijds beseft Wellstar dat het communicatief in gebreke is gebleven. En dat de haperende apparatuur evenmin heeft bijgedragen aan een constructieve samenwerking.

Reactie Eric Janssen

“Het gaat hier om een zakelijke overeenkomst. Contractueel had mevrouw Beek de mogelijkheid om bij ontevredenheid de startset met demonstratieproducten te retourneren. En het inschrijfgeld terug te ontvangen. Op voorwaarde dat zij alle trainingen / workshops in die periode zou hebben gevolgd. En er actief aan had deelgenomen. Dat is niet gebeurd. Desondanks heeft Wellstar besloten het inschrijfgeld (€ 1.318,90) plus € 193,80 euro (afgenomen producten) terug te storten. Mevrouw Beek mag de demonstratieset houden. De integere bemiddeling van deze rubriek is debet aan dit besluit.”

Juryrapport

Deze klacht is te lang genegeerd door Wellstar. De nu gekozen oplossing kan echter worden gezien als eerste aanzet om voortaan transparanter met klachten om te gaan!

Spotlights op jouw klacht of Pluim?

Mail je klacht of Pluim naar: [email protected]

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (flexibele cadeaubon vol belevenissen ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Ellen-Joyce Beek (Amerongen).

Reactie Ellen-Joyce

‘Ongelofelijk bedankt voor je tomeloze inzet. Dikke Pluim voor deze rubriek!’

Ellen-Joyce Beek

kreeg na 8 maanden €1.512,70 bijgeschreven op haar rekening

Hoe werkt het?

Spelregels voor deelname rubriek

De consument in kwestie moet eerst zelf zijn of haar best gedaan hebben om een klacht opgelost te krijgen. Een klacht moet reëel zijn. Bij publicatie worden consumenten met naam en woonplaats vermeld. Ook de bedrijven in kwestie worden immers bij naam genoemd. Spontane Pluimen voor bedrijven zijn van harte welkom, mits niet afkomstig van de PR-afdeling van dat bedrijf. Gezien de klachtenstroom is het niet mogelijk om elke klacht in behandeling te nemen. Bij selectie van je klacht krijg je daar binnen een week bericht van.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Wellstar herziet besluit en retourneert € 1.512,70
Sluiten