Metro
Metro Good vibes 23 jul 2015 / 18:35 uur

Bobshop voorziet Magdaleen alsnog van nieuwe laptop

In consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Magdaleen Harting (Nijmegen) koopt 2,5 jaar geleden een laptop (Asus X301A-RX177H, prijs: € 553,95) bij Bobshop.nl. Het eerste jaar gaat het goed. Daarna moet de laptop vier keer (steeds na een half jaar) worden gerepareerd. Als haar laptop het wederom begeeft, is voor Magdaleen de maat definitief vol.

Magdaleen: “De laatste keer dat de laptop defect was, is mondeling met Bobshop afgesproken dat er een nieuwe laptop geregeld zou worden bij een volgend defect. Bobshop weigert deze afspraak echter na te komen. Ik moet mijn laptop opnieuw ter reparatie aanbieden. Ik had nog een Compu Care certificaat gekocht, vandaar. Als ik mijn laptop nu laat repareren, is hij straks wéér stuk. En is ook mijn Compu Care certificaat verlopen. Volgens de wet heb ik recht op een deugdelijk product. Ik hoop dat deze rubriek iets voor me kan betekenen!”

Interventie

We benaderen Bobshop. Bobshop laat binnen enkele dagen weten te betreuren dat de laptop diverse malen defect is geweest. Waarbij Bobshop overigens stelt dat er dríe reparatienummers bekend zijn. Bij de derde aanmelding ging het om een gebruikersfout.

Bobshop verzoekt de laptop opnieuw op te sturen. Mocht blijken dat het wederom om een technisch defect gaat, dan biedt Bobshop een gelijkwaardige nieuwe laptop aan.

Bobshop houdt woord. Na een dag of tien laat Bobshop weten dat er inderdaad een technisch defect is geconstateerd. Magdaleen krijgt een gelijkwaardige laptop aangeboden. Uiteindelijk kiest Magdaleen voor een duurdere laptop: Asus UX305FA-FC051H. Het verschil in prijs betaalt ze bij: € 250. Plus € 79,95 voor een driejarig Compu Care certificaat (in plaats van twee jaar). Totaal: € 329,95.

Juryrapport

Vanaf het moment dat deze rubriek zich meldde, stelde Bobshop zich constructief op. De uiteindelijk gekozen oplossing is zonder meer een Pluim waard.

Reactie Bobshop

“We betreuren de ontstane situatie en bieden hier onze excuses voor aan. Door de gebruikersfout is er een verschil in opvatting ontstaan. Klanttevredenheid staat bij ons hoog in het vaandel. We zijn dan ook blij dat we mevrouw Harting, na het vaststellen van een technisch mankement, alsnog een bevredigende oplossing hebben kunnen bieden.”

Spotlights op jouw klacht of Pluim?

Klacht of Pluim melden? Mail dan naar Ton Broekhuisen via: [email protected]

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (flexibele cadeaubon vol belevenissen ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Magdaleen Harting (Nijmegen).

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Bobshop voorziet Magdaleen alsnog van nieuwe laptop
Sluiten