Opgeluchte Collette ‘pluimt’ Stedin de hemel in
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.metronieuws.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2F3f77d55d21559510cdb708447b3e54af-1432884710.jpg)
In Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim. Als het breekijzer ongebruikt kan blijven, is er zelfs ruimte voor een Spontane Pluim!
Case
In januari 2014 swicht Collette Hennekam (Puttershoek) van energieleverancier: van Oxxio naar EON. Collette: “Juni 2014 kreeg ik een slimme meter. Het verbruik tot dan toe schreef de monteur op een formulier. Ik heb er niet eens naar gekeken. Ik zou het over een half jaar bij de eindafrekening immers wel zien. Een misvatting: mijn verbruik het eerste halfjaar (laatste 6 maanden oude gasmeter) was extreem hoog: 2.400 m3. Dit terwijl mijn verbruik op jaarbasis 1.600 m3 is. Ik was overgestapt naar EON omdat het goedkoper was. Waar ik verwachtte geld terug te krijgen (voorschot: 170 euro per maand) moest ik bij de eindafrekening 1.112 euro bijbetalen. Daar schrok ik natuurlijk vreselijk van.”
Traject Spontane Pluim
Collette vervolgt: “Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand wilde verantwoording nemen. Uiteindelijk heeft Christine van Ochten van Stedin Netbeheer mijn klacht behandeld. De oude gasmeter lag natuurlijk al op het kerkhof. Gelukkig was men het er bij Stedin unaniem over eens dat de oude gasmeter gezien de piek in mijn verbruik niet meer goed had gefunctioneerd. Er werd daarom 1.900 m3 van de 2.400 m3 kwijtgescholden. In plaats van 1.112 euro bij te moeten betalen, kreeg ik 110 euro terug. Dat voelt alsof ik de loterij heb gewonnen. Ik wil Christine van Ochten van Stedin een Pluim geven voor het in mij gestelde vertrouwen. Ze heeft de wereld een beetje mooier voor me gemaakt!”
Juryrapport
Ja, het was handiger geweest als Collette wél meteen het erg hoge gasverbruik had gesignaleerd. Die gelegenheid had ze. Maar wat mooi dat Stedin zich niet achter regeltjes heeft verscholen. En keurig heeft meegedacht met deze klant. Dikke Pluim!
Reactie Stedin
“Stedin wil als netbeheerder van klanten fans maken. We doen ons best om (letterlijk) altijd energie voor 2 miljoen huishoudens en bedrijven te hebben. Dat geldt zeker voor de goede werking van energiemeters en bijbehorende meterstanden. Fijn dat mevrouw Hennekam fan is geworden. We bedanken haar hartelijk voor de Spontane Pluim!”
Spotlights op jouw klacht of Pluim?
Ook spotlights op je klacht? Of wil je een Spontane Pluim uitdelen voor ondervonden klantvriendelijkheid? Mail naar: [email protected]
Groene Pluim
De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (de cadeaubon vol belevenissen ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Collette Hennekam (Puttershoek).