Brit verdient aan fout bij Apple, valt door de mand
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.metronieuws.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2F3bf337ef79fc6a3277bea143397188ec-1431709561.jpg)
Een jonge ondernemer uit het Engelse Cardiff vond een fout in de klantenservice van Apple, waar hij flink wat geld mee verdiende. Nu moet hij zes maanden de bak in vanwege fraude.
Blinde vlek
Edward Hornsey had er een zaakje van gemaakt om gebruikte iPhones naar Apple op de sturen. Elke keer krijg hij een spliksplinternieuw exemplaar terug van de telefoongigant. Daarmee had de jonge Brit een blinde vlek in de klantenservice gevonden, want blijkbaar had Apple niet door dat hij maar telefoons bleef opsturen.
Gestolen
Vanuit zijn ouderlijk huis kocht hij gebruikte iPhones op internet, die hij vervolgens opstuurde naar Apple. Dat veel van de telefoons gestolen of verloren waren, kon hem blijkbaar niks schelen. Hij kocht de iPhones voor ongeveer 300 euro en verkocht de nieuwe telefoons van Apple voor 70 tot 140 euro meer. In totaal verdiende de ondernemer meer dan 37.000 euro met zijn handeltje, waar hij lekker van op reis ging.
https://www.facebook.com/10152570592756583
Politie
Helaas voor de fraudeur kwam de politie hem al snel op het spoor. Nadat hij de zoveelste gestolen telefoon had gekocht, besloten agenten zijn huis te doorzoeken. Daar vonden ze 51 iPhones, waarvan er 45 als verloren of gestolen stonden geregistreerd.
Lees ook: Kersverse ouders delen hartslag baby via Apple Watch
Witwassen
Nu mag Hornsey zes maanden de cel in, omdat hij volgens de politie aan het ‘witwassen’ van telefoons deed, terwijl hij wist dat ze waren gestolen. “Dit was een zeer gehaaide manier van witwassen en hij wist precies waar hij mee bezig was,” zei de rechter aldus The Mirror. Hornsey krijgt dus niet bepaald eer voor het vinden van de blinde vlek in de klantenservice bij Apple. Het electronicabedrijf laat weten voortaan beter op te letten of opgestuurde telefoons in aanmerking komen voor reparatie of vervanging.