Metro
Metro Good vibes 30 apr 2015 / 19:52 uur

Van Klacht Naar Pluim? Nissan lost klacht op

In de consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Monique de Heiden (Zoetermeer) koopt op 7 augustus 2013 haar 5e Nissan: een Micra Tekna 98 pk. Dealer: Zeeuw & Zeeuw (Zoetermeer). Anders dan bij Monique’s vorige Nissans bezorgt haar nieuwe aanwinst haar vanaf dag één een onveilig gevoel. Monique: “Een greep uit de mankementen. Bij aflevering deden de regen- en lichtsensoren het niet. Dus moest ik met vervangend vervoer naar huis. Nog geen 3 maanden later stond ik ineens stil. Bleek het batterijtje van de intelligent key leeg. Kort daarna was de batterij van de reservesleutel leeg. Mei 2014 kon ik (8 hoog in parkeergarage) niet meer voor- of achteruit: gebroken as. November 2014 moest ik vanwege een piepend geluid opnieuw naar de dealer: verdroogde rubbers bij de motor. Bij Zeeuw & Zeeuw werd letterlijk van een ‘maandagmorgenauto’ gesproken. Ik maak al vanaf november 2014 mijn onvrede kenbaar bij Nissan. Zonder ook maar enige reactie. Daarom wend ik me ten einde raad tot deze rubriek. In de hoop weer een blije Nissan-rijder te worden.”

Contact met Nissan

Nissan biedt excuses aan voor de slechte communicatie. En neemt contact op met Monique. Ze laat Nissan nogmaals weten zich onveilig te voelen in deze Nissan. En wil (tegen een schappelijke bijbetaling) liefst een andere (veilige) Nissan Micra.

Lees ook: Thom weer fluitend de trein in

Verder dan een autocheck en verlenging van de garantie van 3 naar 5 jaar wil Nissan echter niet gaan. Op aandringen van deze rubriek komt er via Zeeuw & Zeeuw toch een inruilaanbod. Uiteindelijk vinden partijen elkaar. Op 7 april 2015 haalt Monique stralend haar splinternieuwe Micra Tekna 98 pk op bij Zeeuw & Zeeuw.

Juryrapport

De radiostilte die Nissan aanvankelijk betrachtte, valt niet goed te praten. Nissan erkent dit als leermoment. Het (nu) stralende gezicht van Monique spreekt boekdelen: alsnog een Pluim voor Nissan!

Reactie Nissan

“Nissan Nederland is verheugd om te vernemen dat mevrouw De Heiden, ondanks de ervaringen met haar vorige Nissan Micra, wederom gekozen heeft voor ons merk. Wij bedanken haar voor het in Nissan gestelde vertrouwen en wensen mevrouw De Heiden, zeker ook namens Nissan-dealer Zeeuw & Zeeuw, vele fijne kilometers toe.”

Spotlights op jouw klacht of Pluim?

Ook spotlights op je klacht? Of wil je een spontane Pluim uitdelen voor ondervonden klantvriendelijkheid? Mail naar: [email protected].

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Van Klacht Naar Pluim? Nissan lost klacht op
Sluiten