Metro
Metro Good vibes 2 apr 2015 / 18:35 uur

Loods5 neemt pluizende bank van Esmee alsnog retour

In Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Esmee Bos (Culemborg) betrekt in de zomer van 2014 met haar vriend een koopwoning. In augustus 2014 koopt het stel een bank bij Loods5 te Sliedrecht. Aankoopbedrag: 885 euro.

Veel plezier beleven ze niet aan hun aankoop. Esmee: “De stof waarmee de bank bekleed is, begon na een paar maanden te rullen. Al na een half jaar leek de bank wel tweedehands. Dat kregen we ook regelmatig te horen van bezoekers.”

Esmee dient een klacht in bij Loods5. Ook na veel heen en weer mailen en bellen, blijft Loods5 bij het standpunt dat er niets mis is met de bekledingsstof. Volgens Loods5 klampen pollen en stofjes in de lucht zich vast aan de stof. Slecht onderhoud zou hier debet aan zijn. Esmee: “Onzin natuurlijk. We zijn keurige mensen. Loods5 wil de bank niet terugnemen. Wel biedt Loods5 voor de helft van de prijs nieuwe hoezen aan van dezelfde stof. Dat schiet natuurlijk niet op. We worden hier moedeloos van. Ik hoop dat Van Klacht Naar Pluim? ons wil helpen!”

Interventie

Contact met Loods5 levert in eerste instantie op dat Loods5 aanbiedt om de al genoemde nieuwe hoezen gratis te leveren. We koppelen terug dat we graag een definitieve oplossing voor deze klacht willen. Uiteindelijk besluit Loods5 om de bank retour te nemen. En het aankoopbedrag (885 euro) terug te geven.

Reactie Loods5

“We willen graag benadrukken dat de stof kwalitatief in orde is. In december 2014 hebben we kosteloos een onafhankelijk servicebureau langs deze klant gestuurd. Het servicerapport spreekt van ‘pilling’. Het geconstateerde wollen kleed plus de aanwezigheid van huisdieren kunnen pilling helaas bevorderen. Hoewel we niet in gebreke zijn gebleven, hebben we besloten een passende oplossing aan te bieden. De bank van mevrouw Bos is inmiddels teruggenomen. En het aankoopbedrag is geretourneerd.”

Juryrapport

Loods5 had even een duwtje in de rug nodig van deze rubriek. Maar de nu geboden oplossing is zonder meer een Pluim waard.

Spotlights op jouw klacht of Pluim?

Wil je ook spotlights op je klacht? Of heb je een spontane Pluim voor ondervonden klantvriendelijkheid in petto?

Mail dan naar: [email protected]

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (de cadeaubon vol belevenissen ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Esmee Bos (Culemborg).

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Loods5 neemt pluizende bank van Esmee alsnog retour
Sluiten